Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Egen kurva D200

Produkter
(logga in för att koppla)

Alex Dawson

Aktiv medlem
Hur går man till väga för att lägga in en egen kurva i D200 på Mac OSX? Jag har Nikon capture 4.4 och hittar inte hur eller vart man skall lägga kurvan?

// Alex
 
Capture hittar ej kameran

Jag hakar på den här tråden med min fråga.
Datorn har hittat D200 utan problem, men Nikon Capture Control hittar inte någon kamera. Med D70 är det inga problem. Vad har jag missat?

/Stefan
 
Då ställer jag en följdfråga. Var hittar man dessa kurvor? Vad kan man göra med dem? Jag har bara hört en massa om dem men inte sett något alls av dem...

/Jon
 
Spaceman Spiff skrev:
Då ställer jag en följdfråga. Var hittar man dessa kurvor? Vad kan man göra med dem? Jag har bara hört en massa om dem men inte sett något alls av dem...

/Jon

Har inte länkarna där jag sitter nu, men sök på nätet Google. Samma kurvor för D70 och D100 mfl.

Finns kurvor som efterliknar film som Reala, Astia mm. Det finns massor med kurvor att ladda hem, eller varför inte göra dina egna.

Lite surt att det går bara att ha en kurva inladdad.

Kan skicka länkar till dig senare i kväll om du vill.
 
Tack Stefan

Du får hemskt gärna lägga upp länkar senare, skall söka lite på google själv men skulle uppskatta ett par länkar också.

/Jon - som nu tar kameran och ger sig ut i det grå.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.