Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Efterlyses: Bild på Tibetanskt berg

Produkter
(logga in för att koppla)

PatrikGbg

Aktiv medlem
Hej!

Jag är på jakt efter en bild på ett berg som helst kan efterlikna ett berg från Tibet. Bilden skall användas som bakgrund åt Tibetanska Terriersällskapets utställning. Det är en förening bakom så det finns ingen budget att köpa in någon bild men fotografen får gärna ha sitt namn med på bilden. Jag fick frågan men har inget passande i de egna samlingarna. Därför undrar jag ödmjukast om någon har en "bergsbild" i samlingarna som de kan få använda på sin utställning?

Jag har ingen sån bild som du vill ha men med hjälp av lite höjddata (DEM) från USGS så borde jag kunna återskapa Tibet's bergskedjor. Ska testa och se vad och om jag hinner fixa fram det nu under veckan.

/ Magnus

Det låter avancerat och coolt. Kan man få ihop ett hyfsat högupplöst foto från detta alltså? Låter som trolleri men man skall inte upphöra att förvånas i den digitala världen. Jag är tacksam om det är lösbart så klart men bryt inte ryggen för detta Magnus.

Jao lite advancerat är det nog, iaf på en lite högre nivå än att 'bara ta en bild' :)

Det är därför jag ska kika runt och se om jag hittar någon höjddata, dvs satellitfoto med höjdinformation som jag kan plugga in i ett av mina 3d program, skapa ett landskap, slänga in lite moln, sol och annat trevligt sedan köra ut en bild. Hittar jag ingen användbar satellitdata så kan jag annars fejka fram rätt schyssta realistiska berg liknande dem riktiga om även det funkar.

Om du vill få lite idéer om vad jag har tänkt göra så kan du kika här i Terragen 2's galleri. :)
http://www.planetside.co.uk/gallery/f/tg2

Nädå jag tänker inte stressa fram något eller jobba ihjäl mig, jag har en massa annat att göra nu under veckan också. Men hinner jag få ihop något så hör jag av mig här.

/ Magnus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar