Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Efterföljaren för D300s?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det finns ingen här som kan svara på den frågan.

Min gissning är att D400 dyker upp först till våren eller sommaren 2011

Kanske ett ovanligt misslyckat försök till humor eller?

Det är sannolikt inte frågan om ett misslyckat humorförsök utan en reaktion på det evinnerliga spekulerandet på vad som skall komma härnäst och ibland är det inte utan att man undrar om det inte är nära att det börjar spekuleras i efterföljaren till efterföljaren.

Men gräset sägs ju vara grönare på andra sidan staketet.

En liten avvikelse. Bilmärket Jaguar hette fram till andra världskrigets slut SS, varför manbytte namn till Jaguar. Anledningen behöver ju inte ifrågasättas.

En liten avvikelse. Bilmärket Jaguar hette fram till andra världskrigets slut SS, varför manbytte namn till Jaguar. Anledningen behöver ju inte ifrågasättas.
Nja, inte riktigt. Bilen har alltid hetat Jaguar, även de modeller som kom före kriget. Däremot hette företaget som tillverkar bilarna SS Car (från början Swallow Sidecar Company).

Hej vad det snurrar, K5 ersätter K7 men är mycket billigare, snart kommer K4 som ersätter K5 eller K7 eller när kommer K8, är K5 en instegssemipromellanstegs-modell. Canon 60D är den efterföljaren till 50D som ersattes av 7D, fast nästan bättre än 7D, nästa efterföljare till 7D kan få heta 77000D men vilken klass den hamnar i det vete tusan, D7000 det hette väl nära på en minolta på 90-talet, Dynax 7000, försa om Nikon släpper en modell som heter D10000 år 2012 det blir en hejare det eller en instegare, Nej nu går jag och lägger mig. //Bengt.

Hej vad det snurrar, K5 ersätter K7 men är mycket billigare, snart kommer K4 som ersätter K5 eller K7 eller när kommer K8, är K5 en instegssemipromellanstegs-modell. Canon 60D är den efterföljaren till 50D som ersattes av 7D, fast nästan bättre än 7D, nästa efterföljare till 7D kan få heta 77000D men vilken klass den hamnar i det vete tusan, D7000 det hette väl nära på en minolta på 90-talet, Dynax 7000, försa om Nikon släpper en modell som heter D10000 år 2012 det blir en hejare det eller en instegare, Nej nu går jag och lägger mig. //Bengt.

Karusellen snurrar allt snabbare och alla tävlar om att kunna sitta kvar längst.

Nu har du val anda fel. canons kameror inte att heta 77000D eller nagot sadant. Det korrekta kommer givetvis att vara: 7D mk1000 och inget annat.....

Nu har du val anda fel. canons kameror inte att heta 77000D eller nagot sadant. Det korrekta kommer givetvis att vara: 7D mk1000 och inget annat.....

Det kommer att bli ännu rörigare framöver, i och med att vissa modeller går i längre cykler, annars är detta inget nytt igenligen. Först kom Nikon 200, sedan släpptes D80 till bättre pris och nästan lika bra. sedan blir det mera spännande, D90 släpps efter D300 och har bättre isovärden, DR osv. (källa DX0) och allmänt känt för övrigt. men ersättaren till D300 dröjer, man släpper D300s för att lugna, Konika/minolta D7D var jättedyr, och snart kom KMD5D till halva priset, men med lite mindre rattar och spakar, sedan skiljer det givetvis en del med avancerad AF för vissa och metallhus med mera, men den ena modellen har D:et före den andre efter, D7000 verka ju bättre än D90 men får inte heta D95, jag tycker den då hade kunnat heta D5200, mera logiskt och så väntar vi in D95, Canon bryter logiken och kallar sin för 7D. Om några år blir det krångligare när vi skall minnas våra kameror, men var inte K7 en bättre kamera än K5, nää K5 var mordernare och bättre, jaha så K4 är ännu bättre (kommer väl sedan) än både K5 och K7, många betäckningar är förvånansvärt lika den ena har 550 den andra 5500 ytterligare en har 5000, nej det är inte samma märke utan 3st olika, mk2 förresten hette inte amerikanarnas automatgevär det under andra världskriget.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar