Jonathan Johansson
Aktiv medlem
Det skall vara till ett EF 300 f/2,8 IS. Jag har idag ett Manfrotto 055 MF3.Vilket eller vilka objektiv skulle kulleden vara till ? Och vad har du för stativ till den ?
M.v.h. Jonathan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det skall vara till ett EF 300 f/2,8 IS. Jag har idag ett Manfrotto 055 MF3.Vilket eller vilka objektiv skulle kulleden vara till ? Och vad har du för stativ till den ?
Det skall vara till ett EF 300 f/2,8 IS. Jag har idag ett Manfrotto 055 MF3.
M.v.h. Jonathan
Tack för tipsen, jo jag har räknat ut att jag förmodligen kommer behöva ett till stativ för detta.Markins M20, RRS BH-55 och Arca-Swiss Z1 är de bästa kullederna till tele objektiv om du inte ska använda ett Wimberley Head. Och egentligen så är objektivet ovh kullederna lite för bra för ditt stativ Du skulle egentligen haft ett något kraftigare och bättre stativ, speciellt om du tänker använda extenders så objektivet blir ännu längre. Du måste även ha en snabbplatta typ Arca-Swiss för att fästa objektivet på kulleden.
Oj. Och jag som trodde landskapsfotografering var något kontemplativt som man helst använde träkameror med 6-tumsplåtar till, a la Ansel Adams...Jag har ofta jävligt brottom och är stressig när jag landskapsfotograferar så jag vill ha något lättjusterat.
He he... "kontemplativt" fick jag Googla, det var ett nytt ord!Oj. Och jag som trodde landskapsfotografering var något kontemplativt som man helst använde träkameror med 6-tumsplåtar till, a la Ansel Adams...
;-)