Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Ef 135/2,0 L
- Trådstartare Forslund
- Start datum
Baldwin
Aktiv medlem
Motljusbild med 135mm. Bilden är något beskuren och så har jag ökat kontrasten lite.
http://www.fotosidan.se/gallery/viewlarge.htm?ID=1924408&target=_blank
http://www.fotosidan.se/gallery/viewlarge.htm?ID=1924408&target=_blank
AFJ
Aktiv medlem
Här är en 100% crop
Nu fick du ju min bild att se suddig ut!
matlep
Aktiv medlem
Hur funkar den med extender?
Med 1.4 extender funkar den riktigt bra. Har tyvärr inga exempelbilder just nu.
sarnor
Avslutat medlemskap
Jag tycker objektivet fungerar utmärkt med teleförlängare, aningen skärpa/kontrast tappas alltid men det åtgärdas lätt med skärpeverktyget i råkonverteraren (vi pratar om små justeringar).
Skaffade mig en 2x förlängare just för detta objektiv (1.4x fanns sedan tidigare), även med stackade förlängare (1.4x + 2x) får du faktiskt riktigt användbara bilder. (Om det finns intresse kan jag leta fram något exempel.)
Anledningen till att 135:an fungerar så bra med teleförlängare är naturligtvis att den är grymt skarp från början, så även med den skärpeförlust som sker i teleförlängaren finns det skärpa kvar så att det räcker.
Skaffade mig en 2x förlängare just för detta objektiv (1.4x fanns sedan tidigare), även med stackade förlängare (1.4x + 2x) får du faktiskt riktigt användbara bilder. (Om det finns intresse kan jag leta fram något exempel.)
Anledningen till att 135:an fungerar så bra med teleförlängare är naturligtvis att den är grymt skarp från början, så även med den skärpeförlust som sker i teleförlängaren finns det skärpa kvar så att det räcker.
Forslund
Aktiv medlem
Jag tycker objektivet fungerar utmärkt med teleförlängare, aningen skärpa/kontrast tappas alltid men det åtgärdas lätt med skärpeverktyget i råkonverteraren (vi pratar om små justeringar).
Tack. Du får jättegärna leta efter en sån bild
sarnor
Avslutat medlemskap
Tack. Du får jättegärna leta efter en sån bild
Ursäkta att det dröjde, är lite knepigt att hitta vilka bilder som är med stackade teleförlängare då objektivet bara känner av den ena teleförlängaren (2x) och därför rapporterar 270 mm även om vi i praktiken har 380 mm (135 + 2x + 1.4x). Hela bilden i full storlek finns här:
http://sara.nordling.nu/foto/Canon-135_2L+TC/2009-06-25-X40-3334-Flb-4835-xl.jpg
Bilagor