Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EDIS - kom ni med i boken!

Produkter
(logga in för att koppla)
A-K skrev:
Väldigt bra och talande bild Svante! Grattis!

Kan man inte få se dina övriga bilder?

/magnus fröderberg

Hmm, är det Magnus eller Anna-Karin som frågar :)

Tyvärr så har jag inte de bilder jag skickat in eftersom jag inte hade tillgång till diascannern vid det tillfället... Tråkigt men sant.

/Svante
 
Grattis alla som fick en bild med i boken! Det skulle vara skoj att veta hur många här på fotosidan som fick med en bild eller två...

Själv kom jag ju inte med dårå :-( Fast något annat hade jag inte räknat med. Jag var för dåligt förberedd trots att jag var förberedd så att säga =I

mvh Christer
 
Idag fick jag ytterligare ett livstecken från EDIS.

Ett mail där man berättar att 24000 bilder lämnats in och 235 bilder valts ut. Som jag skrev tidigare så fick jag med en. Men med andra ord om man inte hört något tidgare så är det nog tyvärr så att man inte kommit med. Mailet jag fick idag verkar gått ut till alla som anmält sig.

Är det någon som vet hur de tänkt sig med betalning och så. Jag mailade den frågan till EDIS när jag fick beskedet, och svaret var att de hör av sig. Har inte hört nåt än men gissar att det kommer nu när de valt klart bland bilderna.

Har för mig att det var 1100:- + moms för en liten bild som jag fick med. Hur blir det med momsen för en hobbyfotograf ska man betala in det till staten eller får man ut 1100 kr???

Inte orolig att jag blir utan betalning men nyfiken.

/Svante
 
1% kom med i boken, och av de 235 som kommer i boken väljs ytterligare några ut att hamna på utställningen på Kulturhuset.

Kul att ha varit med i alla fall, och boken skall man ju köpa. Ifall det är några bra bilder med, alltså. ;~)
 
Svar till Kodiak

Arvodet från Edis kan Du deklarera under "Hobby" på bilagan T2. Mot beloppet kan Du dra av alla Dina fotoutgifter under samma år. Det blir säkert minus. Minusbeloppet kan Du inte dra av i Din vanliga deklaration, men Du slipper betala skatt på arvodet, eftersom Du inte hamnar på "plus" på bl T2. Skulle Du hamnar på "plus" måste Du naturligtvis deklarera "plusset" i Din vanliga deklaration.
Minusbeloppet kan Du dra av i nästa års T2 från en eventuell hobbyinkomst.
Skaffa Dig T2 och läs anvisningarna.
Moms behöver Du inte betala.
En förutsättning är dock att Du har "foto" som "riktig" hobby.
 
Re: Re: EDIS - kom ni med i boken!

Loj skrev:
Grattis Magnus!

Jag är djupt imponerad av din bild. Av motivtypen att döma gissar jag att du måste arbeta snabbt när du tar bilden. Ändå är den så välkomponerad! Mästerligt!

/Janne

Tackar, bockar och rodnar. Att vara snabb och hinna med både ögonblick och komposition är väl min specialitet även om jag inte ser denna bild som det främsta exemplet på det. Kolla gärna in mina andra bilder på fotosidan.

Detta är mina andra bilder från EDIS

Northern Star skrev:
Fick vara med, en stor bild över 2st sidor...Sköj!

Vilken? Kan du lägga upp den?

*nyfiken*
 
Dokument 03...

har arrangerat en föreläsning tillägnad EDIS, bland annat kommer boken att visas för första gången, osv.

Det blir spännande!

Föreläsningen är lördag den 20 september...

Mvh
//Jessica
 
Re: Dokument 03...

Jessica_ skrev:
...Föreläsningen är lördag den 20 september...

Mvh
//Jessica

Typiskt!! Hade glömt :( så nu har jag bokat in mig på fjällsemester till Storhogna. Man kan väl tyvärr inte vara överallt.

Hade varit kanonkul att få gå på.

/Svante
 
Grattis alla duktiga! hoppas de gör om projektet nångång... inte för att jag hade kommit med i boken, men nu hade jag inte ens en chans eftersom jag var på väg till Kroatien den dagen... men då kan jag skylla på det *s*
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.