Annons

E-410 Vs E-510

Produkter
(logga in för att koppla)

stabro

Medlem
Står i begrepp att köpa mig en digitalkamera och funderar på en Olympus. Just nu finns det ett prisvärt paket på E-410, 5.000 kr med 14-50 och 40-150.
Hur är E-410 jämfört med E-510? Någon som vet vad som skiljer förutom storleken och bildstabilisatorn?
Samma paket finns för E-510 med för 8.000 kr, kan man motivera prisskillnaden?
 
Jag skulle personligen välja E-410an pga av den är så liten och kompakt. E-510:an har ju klart sin fördel i stabilisatorn. Det går inte att förneka.

Men annars vet jag inte om det finns ngr andra skillander mellan dessa två

technikdirekt.de har btw goda priser på E-410:an i alla fall.

PS. det att jag tycker mera om E-410:an har nog att göra med att jag använt OM-systemet och det finns ju vissa visuella likheter mellan dessa två ...!
 
E-510-paketet finns att få för SEK 7090:-

Skillnaderna är som du redan nämnt, storleken och bildstabiliseringen.

Då E-410 saknar handgrepp kan den vara svårare att hålla stadigt, och eftersom den dessutom saknar bildstabilisering...

E-510 har ju handgrepp men är även något större.

Så det beror mycket på användaren, hur den upplever ergonomin.

En liten, smidig kamera - eller en något större med ett ordentligt grepp.
 
Har en e 400 och en e 510. E400:an är lite mindre än 410:an, om än marginellt. Fungerar klockrent som "ha med sig överallt kamera". Kitobjektiv + e-400 är väldigt liten och lätt...!
E-510:an åker med direkt det är mer planerat att fotografering kommer ske. Jag gillar den större kameran, ger bättre grepp. Upplever batteritiden som bättre. IS:en är klockren.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.