Annons

Dyr Pentax optik på Tradera?

Produkter
(logga in för att koppla)

emptylooks

Aktiv medlem
Hej,
Ursäkta om detta är fel forum mm, men tror ja får bäst svar här.

Tror i att det är givande att få ett rättvist pris för Pentax dyrare optik på Tradera?

Funderar att sälja ett par FA limited gluggar, men är osäker om det finns en marknad där, eller ska man lägga ut dom på Ebay inom EU tro?

Mvh,
Jonas

Ebay just nu....

Hej.

Jag tror att du kan få ut mer om du lägger ut dem på Ebay för närvarande, då Pund och Dollar står högt.

De auktioner som man tidigare kunde göra klipp på Ebay som köpare verkar vara näst intill obefintliga.
Verkar som intresset för äldre optik som jag gärna provade innan har ökat.

mvh Henric

Eftersom jag bor i Tyskland är det Ebay.de som gäller för min del, och det intryck jag har fått här är att du nog kan få en rejäl slant för dina objektiv. Som Pentaxägare är det visserligen lätt att hitta äldre objektiv utan autofokus för en spottstyver, men just FA limited-serien är extremt eftertraktade.

Jag skulle råda dig att helt enkelt fixa konton på de siter du är intresserad av, t. ex. www.ebay.com, www.ebay.co.uk och www.ebay.de . Du kan du själva kolla vad objektiv som dina verkligen säljs för. Det är ju också en fråga hur långt du är villig att skicka.

För info....

Hej igen.

När man har registrerat sig på ex. ebay.co.uk så fungerar den inloggningen även på ebay.com och ebay.de.

mvh Henric

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar