ANNONS
Annons

dynax 7d hänger sig

Produkter
(logga in för att koppla)

dream77

Medlem
Det blir alldeles svart, och sedan går det inte att göra någonting annat än att stänga av och på, och då fungerar allt igen. Har hänt två eller tre gånger på en månad. Jag tar några hundra bilder i veckan. Är det normalt att den hänger sig så där eller är något fel? Kameran är bara ca en månad gammal. Ps det har alltid hänt när jag har blixten 3600hs d på, om det kan hänga ihop, eller så är det bara slumpartat.

ska ringa

imorgon till både affären och minolta.
Tänkte att det typ var som en dator som fungerar trots att den hänger sig ibland..... Min pentax k1000 är nästan lika gammal som jag och den har aldrig hängt sig, trots 1000 tals bilder, en av fördelarna med de gamla kamerorna.

Får man låna en kamera då under den tiden den är inne på eventuell reparation, eller vad tror ni? Jag har inte min pentax kamera tillgänglig just nu, kanske affären kan låna ut en kamera....

Fan vad surt om den måste iväg på rep.....

Din D7D är ju inte helt olik din dator. Det kan mycket väl vara ett mjukvarufel som du kanske kan fixa själv genom en firmwareuppgradering.

Tag kontakt med servicefolket på KM, tror att dom bäst kan råda dig till vad du ska göra.

//Larsa

jag ska först pröva ominstallation av firmware och se om det händer igen. Pratat med affären också de tyckte jag skulle skicka in den om problemmet kvarstod, men även de hävdade att det är ju likt en dator och kan krasha (ibland= ska inte störa fotograferingen.)

Därmot verkade minolta reagera på att det enbart hänt (tror jag) när jag hade 3600hs d blixten på.
Nästan så de kände till problemmet, för det var tydligen en konfiguration som skulle göras då.

Z5 också.

Har en 7d sen bara nån vecka och fått ett "driftstopp", har bekant med KM Z5 som också den gått i koma nån gång, men det är ju som sagt mjukvara det mesta idag så man får nog räkna med sånt.

Hade samma strul!

Jag hade samma strul med min 7D. Ringde tech support som sa att det definitivt var fel på den så jag fick skicka in den och fick en ny.
de strulade i alla fall inte med det så det är väl nån måndags serie ute eller nåt.

Nu funkar den i alla fall super!

1 gång

Har bara haft stopp en gån sen inget mer så ja..... Återkommer det kan man ju kontakta supporten!

dator/kamera

dream77 skrev:
imorgon till både affären och minolta.
Tänkte att det typ var som en dator som fungerar trots att den hänger sig ibland..... Min pentax k1000 är nästan lika gammal som jag och den har aldrig hängt sig, trots 1000 tals bilder, en av fördelarna med de gamla kamerorna.

[...]

Det finns väl inte så mycket i en k1000 som kan hänga sig...på ett sätt har nog moderna dslr:er mer gemensamt med datorn än med din k1000 :)

Detta har även hänt mig nu.

Vad har ni fått göra ?
Skickade ni in den till service ?

Är lite osäker på om jag hadde på min blixt vid alla tillfällen (3600HS D)

1 gång, kameran resetta sig vid batteribyte.
Förövrigt massa fel på kameran, exponering, lcd display samt frontfocus.
Ska skicka den snart

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar