Annons

Dxo markt Gillar dom inte Sony?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmm

Med mer o mer bevis för detta företags urkassa kundstil att ingen får svar på mail så står det rimligt klart att dom bör man nog inte varken tro på eller handla program ifrån...

Bossieman..
Du som är bättre än jag är på stava och skriva.. kan du inte skriva på Dyxum och undra typ samma sak som jag gjort här så får vi se svaren som kommer där är liknande dom vi har här..
 
Nu är jag kanske lite taliban när det gäller sånt här, men jag skulle aldrig sponsra ett företag som inte följer vissa grundregler för mig.
Om de inte visar fullt stöd och support för min kamera, varför skulle jag sponsra dem med pengar?
Jag delar Din uppfattning - jag skulle aldrig sponsra ett företag som följer vissa grundregler för Dig. Jag är mer intresserade av de företag som följer grundreglerna som gäller för merparten av oss andra.
 
Jag delar Din uppfattning - jag skulle aldrig sponsra ett företag som följer vissa grundregler för Dig. Jag är mer intresserade av de företag som följer grundreglerna som gäller för merparten av oss andra.

Vet inte hur man ska tolka det, men om du använder OSX så är det alltså mer intressant för dig att stödja Windows eftersom majoriteten använder det?!?
 
...och DXO har fortfarande inte korrigerat problemet med att den dynamiska omfångsmätningen för 5DmkII visar samma kurva för screen som för print.
 
D90 vs D300 är väl ungefär som Dynax 5D vs 7D - för att ta till ett äldre par. Samma bildkvalité men ändå två olika kameror för olika målgrupper. Det är inte bildkvalitét allena som avgör kameravalet.
 
Så du menar att du får bättre bildresultat fotat i rå med en d90 än d300.

jag har testat de flesta kameror och ser inga konstigheter att d90 med sin utläsning/resultat har förfinats jämfört med d300.DXO siffror skvallrar om att så är fallet.Det finns ingen kamera förutom S5 som har det dynamiska omfång som d90 har i APS klasssen
 
Nu börjar "rätt tunga gubbs" tvivla på Dxomarkts testresultat som jag förstått det jämfört med det ögat ser.. Intresant var att det kom hifijämförelser i snackat också.. hehe.....
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.