Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

DX 18-50 mot FX 24-70

Produkter
(logga in för att koppla)

Malmeqvisto

Aktiv medlem
Har tänkt ut en plan för uppgradering nu. Kör i dag med D70s och Sigma 18-50/2,8 och måste uppgradera åtminstone huset inför stundande frilansjobb. Var länge inne på D300 och att fortsätta med de objektiv jag har.

De nya tankarna lutar åt D700 och därmed byta normalzoom. Sigmas 18-50 är jag nöjd med, om jag byter ut det mot tillverkarens 24-70 eller 24-60, vad kan jag förvänta mig för resultat på FX?

Vet att D700 är 8000 kronor dyrare än D300 men om jag säljer mitt 10-20 som jag ändå inte använder så mycket är jag en bit på vägen innan pengarna trillar in. I längden känns D700 som en framtidssäkrare investering.

Kommer mest att fota porträtt och reportage i alla möjliga miljöer där vidvinkel och brusegenskaper är viktigare än långa telen.

Tar gärna emot input och tips från fler. Hur smart tänker jag?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.