Annons

DV kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

swedboy

Medlem
Hej

Har följande problem: När jag gjort klar min film i pinnacle studio 10 och den skall bränna min redigerade film så blir det aldrig något ljud på cd skivan? Spelar man den i datorn går det bra men inte på divx spelaren? Nån som snabbt kan ge något tips på vad felet är?

Byt ljudcodaren

gör du dina filmer som divx så installera lame där har du en bra ljudcodare det är bara det det hänger på, din divx spelare klarar inte av det ljudformat du lägger in på cd,n

Kan du förklara lite vad du menar? Installera lame? VAd är det? Har försökt med både vcd och svcd som är de 2 format man kan välja på men icke sa nicke det blir inget ljud? Förklara gärna lite mer Ulf och tack för din hjälp.

sök på lame

sök efter lame det är gratis att tanka hem du kan gå till http://www.videohelp.com/ där hittar du allt du kan tänkas behöva.Men bränner du din skiva som vcd så borde din divx spelare klara att spela upp ljudet.då är ljudet bara mpeg ljudet i svcd är mpeg2 då klarar inte alla det. men alla dvd spelare klarar det lame är gratis och enligt mig bästa ljudcodaren till divx

nej inte på din divx spelare

den ska du inte göra nåt åt det är ljudet du lägger på cd skivan du ska ändra på
kolla där på den länken du fick där kan du kolla upp din divx spelare vad den klarar av att spela upp för videoströmmar och ljudströmmar sen får du bränna dina filmer efter vad den klarar att spela upp

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto