Annons

Dumpade priser!

Produkter
(logga in för att koppla)
berga skrev:
Kan han leva på att fotografera så är han yrkesfotograf, oberoende på vad du tyckere om hans alster.

Detta är något som är svårt att acceptera för många, speciellt inom hantverks och konstnärliga verksamheter, att ibland så är folk beredda att betala mindre för att få en sämre produkt, i stället mycket för en bra produkt. Precis som att alla köper inte en Rolls Royce utan köper en billigare och sämre bil.

Det komiska i kråk sången är att han inte gör det han lever på frun sin. Sedan är han dyrare än dom bättre fotograferna i stan.

Men vissa tycker hans bilder är bra men han gör för många tabbar tycker jag och skule ni veta vad jag vet så skulle ni håla med mig.

Nog om detta

Mycket klokt har sagt i denna tråd som inte behöver upprepas och frågeställningen som sådan är ju på intet sätt specifik för produkten foto.

Mitt bidrag är rådet att om jag vill ta mer betalt än mina konkurrenter för det jag erbjuder en specifik kund så ska jag ha argumet för det som har bäring för just den kunden. Det kan vara att jag erbjuder en bättre produkt, bättre service, en stabil & långsiktigt leverantör, lägre pris o.s.v beroende på vem kunden är. (Där jag jobbar brukar man kalla det USP, Unique Selling Point) Kan jag inte formulera de argumenten, d.v.s. min USP, är jag enligt min erfarenhet ute på glansis...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar