Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Dubbelexponera med D70?
- Trådstartare Sara-Bear
- Start datum
mazz
Aktiv medlem
Klyschan det där är en klyscha!...
Som saknar helt grund och ståndpunkt...
Så om digitalt inte e äkta då e dom proffisionella fotograferna då alltså fejk.
och om dom e fejkade människor, så e ju oxo det dom ger ut oxo fejk. lixom digital teve, man tittar inte alls man stirrar i tomma intet, jahaa det e kanske det man gör...
Som saknar helt grund och ståndpunkt...
Så om digitalt inte e äkta då e dom proffisionella fotograferna då alltså fejk.
och om dom e fejkade människor, så e ju oxo det dom ger ut oxo fejk. lixom digital teve, man tittar inte alls man stirrar i tomma intet, jahaa det e kanske det man gör...
Biber
Aktiv medlem
Tänker du fortfarande påstå att du inte är ett troll?klyscha skrev:
Digitalt är inte äkta överhuvudtaget.
Justus
Avslutat medlemskap
boogie-man boogie-man! helt klart.Biber skrev:
Tänker du fortfarande påstå att du inte är ett troll?
klyscha
Avslutat medlemskap
Biber skrev:
Tänker du fortfarande påstå att du inte är ett troll?
Vet inte vad du menar med troll men om man är ett troll om man inte anser digitalt äkta så antar jag att jag är det.
Biber
Aktiv medlem
http://susning.nu/Hackerslang/Trollklyscha skrev:
Vet inte vad du menar med troll men om man är ett troll om man inte anser digitalt äkta så antar jag att jag är det.
tormig
Aktiv medlem
Vad är en "äkta" dubbelexponering? Det räknas ju som en manipulation (enligt Fotosidan i alla fall) så spelar det någon roll om man gör det i kameran eller senare?Sara-Bear skrev:
Jag antog att jag skulle få det svaret. Men det känns inte riktigt lika "äkta" på något vis?
RolandM
Aktiv medlem
klyscha skrev:
Håller med dig till fullo.
tormig
Aktiv medlem
Kan tänka mig att målarna sa något liknande om traditionellt fotografi när det uppfanns.klyscha skrev:
Förresten, vad gör du här om "digitalt är inte äkta överhuvudtaget"? Kasta datorn, damma av gåspennen och skriv insändare till närmaste papperstidning (som dock produceras mha digital teknik, svårt att komma undan dessa ettor och nollor idag ...).
maxzomborszki
Aktiv medlem
?klyscha skrev:
klyscha
Avslutat medlemskap
maxzomborszki skrev:
?
Om man som trådskaparen tycker att det är mer äkta att göra en dubbelexponering i digitalkameran istället för efteråt så menar jag att det inte är mer äkta att göra det. Digital manipulering som digital manipulering..
Senast ändrad:
maxzomborszki
Aktiv medlem
Med tanke på ditt första inlägg, menar du att "digitalt" = "digital manipulering", eller fanns det någon annan anledning till att uttrycka sig så provokativt?klyscha skrev:
Om man som trådskaparen tycker att det är mer äkta att göra en dubbelexponering i digitalkameran istället för efteråt så menar jag att det inte är mer äkta att göra det. Digital manipulering som digital manipulering..
Sen kan jag hålla med Mats och Sara att det kan kännas lite mer "äkta" att göra det i kameran där man har mindre kontroll över och kan bli mer överraskad av slutresultatet. En dubbelexponering på film är också manipulering.
Är man bara ute efter den slutliga bilden spelar det ingen roll, då är det som du säger digital manipulering som digital manipulering. Är man ute efter arbetet, processen och vägen till bilden är det skillnad.