eon
Aktiv medlem
mohei skrev:
Ett förhållande innebär inte att man kan styra den andra personens liv.
Än viktigare är att inte styra dess personlighet för mycket. FÖr det kan slå bakut rejält.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
mohei skrev:
Ett förhållande innebär inte att man kan styra den andra personens liv.
Epic skrev:
Undrar om ni upplever samma sak som jag, att eran respektive motarbetar fotointresset, att ni får höra kommentarer typ "jag eller kameran", "jag vägrar åka på semester med både dig och kameran", "leker med datorn igen"... you get the point ;-)
Hur löser ni detta? Eller är alla så lyckligt lottade att era familjer har full förståelse för fotointresset? Eller kanske tom delar intresset?
Epic skrev:
Undrar om ni upplever samma sak som jag, att eran respektive motarbetar fotointresset, att ni får höra kommentarer typ "jag eller kameran", "jag vägrar åka på semester med både dig och kameran", "leker med datorn igen"... you get the point ;-)
Hur löser ni detta? Eller är alla så lyckligt lottade att era familjer har full förståelse för fotointresset? Eller kanske tom delar intresset?
Chano skrev:
Ibland blir jag lite fundersam.
-Jag sticker ut ett par dar snygging
-Vad trevligt, ha så kul.
-Vad trevligt ??
Varje gång. Hon kunde väl åtminstone säga:
-Men du kom ju hem i dag. Du kan väl stanna hemma någon dag i alla fall.
Nä..-Ha så trevligt. Sköt om dig och sånt.
Och inte ett ljud om jag inte hör av mig och blir en dag för sen heller.
-Hade du det bra? Frågar hon.
-Ja visst, det var bra. Själv då.
-Jättebra.
Jättebra!!??
Mvh/-Anders
bull_k skrev:
Jag tillhör de lyckligt lottade som har en sambo som är minst lika intresserad av foto som jag själv är - eller rättare sagt har blivit sedan vi träffades. Nu är det bara att inse att hon har en naturlig fallenhet för foto och man är frånåkt så det sjunger om det...hehe...
Men det blir inte bättre än så här - vi hjälper varandra, diskuterar motiv och efterbehandlingar och sitter modell åt varann med jämna mellanrum. En tråkig dag tar vi kamerorna och sticker iväg ut för att plåta, och när vi kommer hem så är det varsin dator, en kanna kaffe och mys. Båda nattduksborden är proppade med fototidningar, såklart..
Det enda lilla problemet är väl att ingen av oss bromsar när det gäller att köpa mer utrustning... och att när ett riktigt bra motiv dyker upp så vill båda ha den 'bra' kameran...
Inte lustigt att jag nyligen friade (och fick ja!)
Chano skrev:
Stackars jä-el. (Se mitt mitt förra inlägg.)
Nåt lurt är troligen på g.
Troligen att hon älskar dig.
Men se upp.
Mvh/-Anders
Epic skrev: