Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Du får välja: Jag eller kameran!

Produkter
(logga in för att koppla)
Epic skrev:
Undrar om ni upplever samma sak som jag, att eran respektive motarbetar fotointresset, att ni får höra kommentarer typ "jag eller kameran", "jag vägrar åka på semester med både dig och kameran", "leker med datorn igen"... you get the point ;-)

Hur löser ni detta? Eller är alla så lyckligt lottade att era familjer har full förståelse för fotointresset? Eller kanske tom delar intresset?

En partner som inte har respekt för den andre, bör upplysas om att avinstallatio/uppgradering av respektive icke är omöjligt.

/ E
 
Jag har fått stå ut med gnäll om både arbetstider och fritidsintressen. Vi är inte tillsammans längre så nu har jag all tid i världen för den eletroniska musiken och fotograferingen.

Vore kul att träffa någon likasinnad. Någon som vill följa med ut på en fotopromenad, eller någon som sitter med gitarren i knäet, eller sjuger, då jag sitter framför syntharna eller pianot.
 
Jag fick en gång valet:

"Du får välja mellan mig och hunden"

Hon tog TV:n med sig när hon flyttade och jag tvingades titta på OS på en liten 14 tummare :(


Niklas af Wibom
och hunden Flix (som blev 10)
 
Epic skrev:
Undrar om ni upplever samma sak som jag, att eran respektive motarbetar fotointresset, att ni får höra kommentarer typ "jag eller kameran", "jag vägrar åka på semester med både dig och kameran", "leker med datorn igen"... you get the point ;-)

Hur löser ni detta? Eller är alla så lyckligt lottade att era familjer har full förståelse för fotointresset? Eller kanske tom delar intresset?

Haha jaa det låter som om det inte e kameran som e problemet där, finns nog underliggande konflikter som blossar upp pga den dock
-Dumpa e mitt råd.
 
jag har läst igenom tråden och kommit fram till att det är nog ganska lungt och skönt att vara singel =P annars kan man hoppas att man kanske träffar en förstående tjej, ev nån tjej som fotar själv=)
 
Ibland blir jag lite fundersam.

-Jag sticker ut ett par dar snygging
-Vad trevligt, ha så kul.

-Vad trevligt ??
Varje gång. Hon kunde väl åtminstone säga:
-Men du kom ju hem i dag. Du kan väl stanna hemma någon dag i alla fall.
Nä..-Ha så trevligt. Sköt om dig och sånt.
Och inte ett ljud om jag inte hör av mig och blir en dag för sen heller.
-Hade du det bra? Frågar hon.
-Ja visst, det var bra. Själv då.
-Jättebra.

Jättebra!!??

Mvh/-Anders
 
Senast ändrad:
Chano skrev:
Ibland blir jag lite fundersam.

-Jag sticker ut ett par dar snygging
-Vad trevligt, ha så kul.

-Vad trevligt ??
Varje gång. Hon kunde väl åtminstone säga:
-Men du kom ju hem i dag. Du kan väl stanna hemma någon dag i alla fall.
Nä..-Ha så trevligt. Sköt om dig och sånt.
Och inte ett ljud om jag inte hör av mig och blir en dag för sen heller.
-Hade du det bra? Frågar hon.
-Ja visst, det var bra. Själv då.
-Jättebra.

Jättebra!!??

Mvh/-Anders

*skrattar* Blir det någonsin lagom? =)
 
Det käns som om jag har det bra!
Lite halvt fotointresserad tjej, som vill att jag ska fota mer!
 
Lite diplomati och mutor sen är saken biff.
Allvarligt talat, nej jag har inte de problemen.
Visst kan hon ifrågasätta när man köper ett optik runt 10.000 kr. Men hon brukar förstå för det mesta.

mvh/Ove
 
Jag tillhör de lyckligt lottade som har en sambo som är minst lika intresserad av foto som jag själv är - eller rättare sagt har blivit sedan vi träffades. Nu är det bara att inse att hon har en naturlig fallenhet för foto och man är frånåkt så det sjunger om det...hehe...

Men det blir inte bättre än så här - vi hjälper varandra, diskuterar motiv och efterbehandlingar och sitter modell åt varann med jämna mellanrum. En tråkig dag tar vi kamerorna och sticker iväg ut för att plåta, och när vi kommer hem så är det varsin dator, en kanna kaffe och mys. Båda nattduksborden är proppade med fototidningar, såklart..

Det enda lilla problemet är väl att ingen av oss bromsar när det gäller att köpa mer utrustning... och att när ett riktigt bra motiv dyker upp så vill båda ha den 'bra' kameran...;)

Inte lustigt att jag nyligen friade (och fick ja!)
 
bull_k skrev:
Jag tillhör de lyckligt lottade som har en sambo som är minst lika intresserad av foto som jag själv är - eller rättare sagt har blivit sedan vi träffades. Nu är det bara att inse att hon har en naturlig fallenhet för foto och man är frånåkt så det sjunger om det...hehe...

Men det blir inte bättre än så här - vi hjälper varandra, diskuterar motiv och efterbehandlingar och sitter modell åt varann med jämna mellanrum. En tråkig dag tar vi kamerorna och sticker iväg ut för att plåta, och när vi kommer hem så är det varsin dator, en kanna kaffe och mys. Båda nattduksborden är proppade med fototidningar, såklart..

Det enda lilla problemet är väl att ingen av oss bromsar när det gäller att köpa mer utrustning... och att när ett riktigt bra motiv dyker upp så vill båda ha den 'bra' kameran...;)

Inte lustigt att jag nyligen friade (och fick ja!)

Stackars jä-el. (Se mitt mitt förra inlägg.)
Nåt lurt är troligen på g.
Troligen att hon älskar dig.
Men se upp.
Mvh/-Anders
 
Chano skrev:
Stackars jä-el. (Se mitt mitt förra inlägg.)
Nåt lurt är troligen på g.
Troligen att hon älskar dig.
Men se upp.
Mvh/-Anders

Antagligen vill hon ha giftasrätten till 20D'n ;) Men så länge hon är så underbar som hon är, så står jag ut med det....
 
Har en mkt førstående flickvæn nær de kommer till mitt fotointresse.

Med viss "smørjning" kan man næstan få henne att førstå att ett objektiv før 9000kr inte e Så farligt :)

Tror det ær jætteviktigt att "pusha" och stødja varandra både nær de gæller karriær och intressen.
 
Ville bara tillægga att det ær synd att din fkickvæn inte uppmuntrar dig, kollade genom dina bilder, du har talang.
 
Epic skrev:
Undrar om ni upplever samma sak som jag, att eran respektive motarbetar fotointresset, att ni får höra kommentarer typ "jag eller kameran", "jag vägrar åka på semester med både dig och kameran", "leker med datorn igen"... you get the point ;-)

Hur löser ni detta? Eller är alla så lyckligt lottade att era familjer har full förståelse för fotointresset? Eller kanske tom delar intresset?

Alla goda förhållanden bygger på att var och en har sina intressen som kan praktiseras. Sen förutsätts att man kan ha roligt tillsammans den andra hälften av tiden.
 
Jag tror det bara finns ett enda sätt att aldrig ifrågasättas på något sätt av en partner. Oavsett intressen..
 
Jag förstår inte hur man kan ställa ett sådant krav på ens partner...även om hon inte är intresserad av foto så måste hon ju inse att foto är ett av dina intressen och låta dig hålla på med det..tycker det är riktigt synd att hon inte uppmuntrar dig när är duktig och har talang.
 
Oj vad tråkigt det där lät! Du är ju ingen "duvunge" och jag förmodar att din fru inte är det heller... Förklara om du kan att vuxna människor mår bra av att "våga" ha ett eget intresse och att mognad och respekt kan visas genom att INTE släppa sådana kommentarer som du citerade.
Min man är inte fotointresserad. Han har ett helt annat intresse som jag delar svalt. Vi låter varandra ha kul med det vi gillar, helt enkelt! Han sporrar mig att gå på kurser, skaffa utrustning när det är möjligt likaväl som jag peppar honom i hans intresse! Det är till och med lite spännande att vi har olika sfärer som vi rör oss i.
Jag önskar dig lycka till, Bilal!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.