ANNONS
Annons

Drygaste 300D ägaren?

Produkter
(logga in för att koppla)
Den vart riktigt snygg svart, nu blir man juh avundsjuk!

(Finns för övrigt en tråd om detta o "Digitalt" forumet...

/Jocce

Hade jag gjort något sådant där hade jag valt något annorlunda, kanske en djupblå, knallröd (som min Konica Pop) eller så! :)

Prestationsångest?

Ärligt talat, spelar det så himla stor roll vad det är för färg?

Kom igen nu medlemmar, hur många av er vågar erkänna att ni valde 10D framför 300D pga av färgen?

ransaka er själva ;)

/Pott -som köpte ett sigma tele istället för canon pga av färgen (och förvisso även priset)

Jag valde en A1 p g a färgen... hade min Dimage 7 varit svart hade jag nog fortsatt knäppa med den... men alla vet att svarta kameror producerar bättre bilder, precis som att röda bilar är snabbare än svarta...

Såg ju billigt ut när det inte var riktiga Canon loggan ju.

Men han kanske lackar om den igen och trycker dit Nikons logga bara för att han ska försöka kränga den lite enklare... ;)

Usch då!

De där plastbitarna ser inte speciellt starka ut.
Polykarbonat ca.1,5mm tjocklek. Bryts enkelt mellan tummen och pekfingret. (har provat med Eos 5:an)

Förstår inte varför man envisas med dessa lövtunna skal. La man på 150-200 gram och gick upp
till 3mm skulle husen bli riktigt starka och stumma.

Eller varför inte använda "bättre" plast. Vissa multimetrar från till exempel Fluke klarar tre (3) meters fall mot betong.

Tänk om D70:an hade vägt 700 gram och varit stum som en hockeypuck.

Sabud skrev:
Usch då!

De där plastbitarna ser inte speciellt starka ut.
Polykarbonat ca.1,5mm tjocklek. Bryts enkelt mellan tummen och pekfingret. (har provat med Eos 5:an)

Förstår inte varför man envisas med dessa lövtunna skal. La man på 150-200 gram och gick upp
till 3mm skulle husen bli riktigt starka och stumma.

Eller varför inte använda "bättre" plast. Vissa multimetrar från till exempel Fluke klarar tre (3) meters fall mot betong.

Tänk om D70:an hade vägt 700 gram och varit stum som en hockeypuck.

På grund av att hålla ner kostnaderna troligen..tyvärr :(

Funkar juh så med det mesta idag :(

/Jocce

Det krävs väl lite mer än bara ett starkt skal

Mekaniken och elektroniken måste ju också klara smällen och då hjälper det väl inte enbart med ett tjockt skal?

--jalle

Sabud skrev:

...
...

Har ni sett det lilla hålet i tumgreppet på baksidan? Någon som har koll på om det var tänkt att sitta en knapp där? Man kan ju få intryck av att det bara är en grej från produktionen när man ser en hel kamera, men på tredje bilden uppifrån ser det ju ut som om det var gjort med ett syfte...

niklasl skrev:
Har ni sett det lilla hålet i tumgreppet på baksidan? Någon som har koll på om det var tänkt att sitta en knapp där? Man kan ju få intryck av att det bara är en grej från produktionen när man ser en hel kamera, men på tredje bilden uppifrån ser det ju ut som om det var gjort med ett syfte...

Hm, kikade på min 300D nu, och såg att jag har juh oxo det där hålet!
Fast det sitter en plastplugg eller nått i den!

Så kanske det fanns plats för en knapp!

/Jocce

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar