Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Drygaste 300D ägaren?
- Trådstartare muster
- Start datum
Galaxens President
Avslutat medlemskap
Att klä om sin gamla Kiev är OK men jag misstänker att man voidar garantin om man målar om en 300D
Festfotografen
Aktiv medlem
Kanske därför Nikons D70 är svart
Bengt-Arne
Aktiv medlem
Varför är inte min också svart! Vad snyggt det blev!
Pott
Aktiv medlem
Prestationsångest?
Ärligt talat, spelar det så himla stor roll vad det är för färg?
Kom igen nu medlemmar, hur många av er vågar erkänna att ni valde 10D framför 300D pga av färgen?
ransaka er själva
/Pott -som köpte ett sigma tele istället för canon pga av färgen (och förvisso även priset)
Ärligt talat, spelar det så himla stor roll vad det är för färg?
Kom igen nu medlemmar, hur många av er vågar erkänna att ni valde 10D framför 300D pga av färgen?
ransaka er själva
/Pott -som köpte ett sigma tele istället för canon pga av färgen (och förvisso även priset)
Sabud
Aktiv medlem
Usch då!
De där plastbitarna ser inte speciellt starka ut.
Polykarbonat ca.1,5mm tjocklek. Bryts enkelt mellan tummen och pekfingret. (har provat med Eos 5:an)
Förstår inte varför man envisas med dessa lövtunna skal. La man på 150-200 gram och gick upp
till 3mm skulle husen bli riktigt starka och stumma.
Eller varför inte använda "bättre" plast. Vissa multimetrar från till exempel Fluke klarar tre (3) meters fall mot betong.
Tänk om D70:an hade vägt 700 gram och varit stum som en hockeypuck.
Polykarbonat ca.1,5mm tjocklek. Bryts enkelt mellan tummen och pekfingret. (har provat med Eos 5:an)
Förstår inte varför man envisas med dessa lövtunna skal. La man på 150-200 gram och gick upp
Eller varför inte använda "bättre" plast. Vissa multimetrar från till exempel Fluke klarar tre (3) meters fall mot betong.
Jocce
Aktiv medlem
Sabud skrev:
Usch då!
På grund av att hålla ner kostnaderna troligen..tyvärr
Funkar juh så med det mesta idag
/Jocce
JalleS
Aktiv medlem
Det krävs väl lite mer än bara ett starkt skal
Mekaniken och elektroniken måste ju också klara smällen och då hjälper det väl inte enbart med ett tjockt skal?
--jalle
Mekaniken och elektroniken måste ju också klara smällen och då hjälper det väl inte enbart med ett tjockt skal?
--jalle
Sabud skrev:
...
...
niklasl
Aktiv medlem
Eller vit, för att matcha de vita teleobjektiven... ;-)mganga skrev:
Hade jag gjort något sådant där hade jag valt något annorlunda, kanske en djupblå, knallröd (som min Konica Pop) eller så!
Jocce
Aktiv medlem
niklasl skrev:
Eller vit, för att matcha de vita teleobjektiven... ;-)
Vore faktigst kul att se en Canon Kameravit, bara för sakens skull
/Jocce
wikman
Aktiv medlem
Jocce skrev:
Vore faktigst kul att se en Canon Kameravit, bara för sakens skull
/Jocce
Maila snubben och be honom lacka om den till vitt
niklasl
Aktiv medlem
Har ni sett det lilla hålet i tumgreppet på baksidan? Någon som har koll på om det var tänkt att sitta en knapp där? Man kan ju få intryck av att det bara är en grej från produktionen när man ser en hel kamera, men på tredje bilden uppifrån ser det ju ut som om det var gjort med ett syfte...
Jocce
Aktiv medlem
niklasl skrev:
Har ni sett det lilla hålet i tumgreppet på baksidan? Någon som har koll på om det var tänkt att sitta en knapp där? Man kan ju få intryck av att det bara är en grej från produktionen när man ser en hel kamera, men på tredje bilden uppifrån ser det ju ut som om det var gjort med ett syfte...
Hm, kikade på min 300D nu, och såg att jag har juh oxo det där hålet!
Fast det sitter en plastplugg eller nått i den!
Så kanske det fanns plats för en knapp!
/Jocce