Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dovrefjell - ta med 500/4 eller ej?

Produkter
(logga in för att koppla)

MedinFoto

Aktiv medlem
Ska upp dit om en vecka, stannar några dagar. Plockar med diverse objektiv men det längsta jag har förutom 500an är 70-200/2,8. Skulle jag ångra mig om jag inte släpar med 500an? Eller satsa på ett 1.4x för 70-200 objektivet, vilket ger mig 280mm + crop factor på 7D?

Inga direkta planer för att fota fåglar eller något, men vet att det finns myskoxar. :)

Har 5DII + 7D hus.

Orkar du bära 500:an så du så klart ta med den! Det är klokt att hålla avståndet om du träffar på en grupp med ungar annars är det nog ganska lugnt.

Liten trådkapning... Har hört att militären har stängt vägen upp genom skjutfältet. Någon som vet?

Vägen är stängd för biltrafik numera. Man får ta buss som går några gånger per dag. Ett bra alternativ är att stanna längre ner mot Trondheimshållet vid Grönbakken eller Kongsvold fjellstue och ta sig in på fjället därifrån. Tror det är större chans att få se myskoxarna där nu. Stannar du vid Grönbakken, gott om plats att parkera, så letar du upp en bro över älven och sedan är det bara att följa vandingsleden mot Reinheim. Från Kongsvold kommer du upp i samma område men på andra sidan en älv och det är brant stigning den första timmen. /Frode

Blev att 500an följde med och tur var det... letade inte efter myskoxar men såg en från vägen uppe vid Oppdal. :)

Bilagor

• IMG_8624.jpg
    IMG_8624.jpg
    211.3 KB · Visningar: 103
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar