Annons

Dopfoto, ös på med tips!

Produkter
(logga in för att koppla)
Allemyr skrev:
Fuji Reala finns väl iallafall minst upp till ISO 800, riktigt trevlig film förövrigt.

Ja absolut, det är då det fasta kommer till sin rätt, kör på bländare 2 o ISO efter förhållande, var inte rädd för 1600.

Vet inte riktigt hur din 30D ligger till, men 400D/40D underexponerar ju ngt, men ett tips är att överexponera 1/3-2/3 dels steg när det inte är så mkt ljusa färger med i bilden. Om det som tidigare nämnts är mkt vita kläder med så dra på lite till, ett helt steg kan göra bilden till ett kanon skott.

Testa lite med blixten också, på låg effekt i ngt stort vitt, en kyrkasvägga kan ge en fin effekt. Men låt inte blixtljuset synas för mkt.

Lycka till...

Reala på 800 Asa har jag inte sett på markanden men Supera 800 med Reala teknik är nog det du menar. Mycket trevlig film men den måste vara färsk.

// Fredrik
 
fredrikru skrev:
Reala på 800 Asa har jag inte sett på markanden men Supera 800 med Reala teknik är nog det du menar. Mycket trevlig film men den måste vara färsk.

// Fredrik

Ahh okej, blandade ihop det det där, såg precis även att det står Superia på mina reala rullar. Trivs väldigt bra med den filmen men den används mestadels utomhus för egen del.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.