Sven Blomquist
Aktiv medlem
28/2,8 är förbisett, bättre än 35/2 och billigare. Fungerar på crop som normal och som bra vidvinkel på FF.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Canon ef 35/2 och Canon EF L 24/1,4 II USM
Fullformat först och främst. Sedan lineup
Canon EF 16-35mm f/2.8 L
Canon EF 24-70mm f/2.8 L
Canon EF 50mm f/1.2 L
Canon EF 85mm f/1.2 L eller f/1.8
Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS
Det är en bra början tror jag
En bra början!? hur tänkte du nu? Det är ju i princip det bästa du kan köpa till en Canon
Tim's svar var ju lite,, "fel"... men jag var kanske lite otydlig iofs?! Jag försökte ju beskriva genom liknelsen ett gott vin för 59:- är mer prisvärt en ett för 59000:- (beror på hur mycket pengar man har,, men om vi antar att det alltid är bättre att betala mindre)
Det är oftast en avvägning mellan kostnad och kvalitet. Det ena behöver inte utesluta det andra. För att vara politiskt korrekt.
Men som jag brukar säga, vid "blindtester" mellan olika slags utrustning syns det sällan om det är en billig eller dyr utrustning som används.
jag personligen skulle börja med fullformat på huset, sedan gå vidare och spara till "bättre" gluggar.
Ett Helios 44 måste nog vara det mest prisvärda man skruva på sitt hus - extremt bra för väldigt lite pengar.