Advertisement

Annons

Direkt urladdning av CF-kort.

Produkter
(logga in för att koppla)

ode_88

Aktiv medlem
Är på jakt efter en grej jag kan ladda över bilder till direkt från ett CF kort på ett snabbt och smidigt sätt.

Är det någon som provat Nextos produkter?
Någon som är insatt i det och vet skillnaden mellan
NEXTO ND-2325 M1 NEXTO MULTI-1 och
NEXTO ULTRA ND-2525 PROFESSIONAL STORAGE DEVICE?

Har även collat på Compact Drive PD70x.

Vet någon något bättre?

Jag är inte intresserad av tex. Ipod med kortläsare eller liknande.

Hej
HAr nu en:
HYPERDRIVE SPACE HDS

Den funkar bra, är snabb och man kan via menyerna radera kataloger, den har inbyggd formatteringsfunktion för att snabbt radera den inbyggda disken eller då du sätter i en ny disk. Den fixar även HDSD.

Har haft Compact drive, den klarar inte minnen över 4GB och ibland blir den förvirrad o skippar filer om du har fragmenterat CF kort, dvs raderat vissa bilder under fotandet, den uppdateras inte längre av leverantören heller.

Så undvik de lite äldre sakerna, de klarar iregel inte >4GB kort, måste formatteras i Windows 98SE då det kräver fat32 på sin inbyggda disk.

Roine

Har nu kollat upp HYPERDRIVE SPACE och den verkar helt klart intressant.

Har du den med hårddisken som följer med eller köpte du bara caset och en lös hdd?

Okej. Vad har du för märke? Vet du om det är någon som fungerar bättre än andra? Hur stor hdd klarar den? Det står att den klarar 160gb & beyond.

hej
jag har 60gb, det e allt jag vet, köpt hos zebramedia. Hittade även en uppdatering av FW på nätet. Fixade nått problem i filebrowsern tror jag det var.

Roine

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar