Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Direkt från XA10
- Trådstartare ekebyolle
- Start datum
kim_plutonen.com
Aktiv medlem
Sänder? Berätta gärna mer detaljerat vad du vill göra.
kim_plutonen.com
Aktiv medlem
okej
Ja kameran har HDMI, komponent och AV ut. Så du behöver ett tillbehör till din dator som kan ta emot någon av de där signalerna och gör om de internt så det funkar med erat live-program, eller till en box som har har t.ex. firewire eller USB2 ut. Använder du det senare så blir det ingen HD.
Eller om du har dator med USB3 eller thunderbolt, då går det att fixa HD.
Ja kameran har HDMI, komponent och AV ut. Så du behöver ett tillbehör till din dator som kan ta emot någon av de där signalerna och gör om de internt så det funkar med erat live-program, eller till en box som har har t.ex. firewire eller USB2 ut. Använder du det senare så blir det ingen HD.
ekebyolle
Medlem
På kameran
Vad behövs på kameran för att få iväg bilderna?
okej
Vad behövs på kameran för att få iväg bilderna?
kim_plutonen.com
Aktiv medlem
En sladd till datorn eller hårdvaran, av den typen av gränssnitt du väljer.
ekebyolle
Medlem
slippa sladd
Det var just en 30m lång sladd jag vill unvika
En sladd till datorn eller hårdvaran, av den typen av gränssnitt du väljer.
Det var just en 30m lång sladd jag vill unvika
kim_plutonen.com
Aktiv medlem
Du får ställa datorn närmare kameran.
AV/komponent kan man flera meter, men du kommer tappa kvalité och ta upp störningar. 30m är inget jag skulle dra med något utom SDI eller Fiber.
Alternativt skaffa en annan kamera med SDI-utgång. kostar en slant. SDI kan man dra långt.
Alltså avståndet kommer du inte ifrån om du inte ställer allt tillsammans. Du kan förvisso köpa trådlösa sändare, men det kostar som att köpa ny kamera.
AV/komponent kan man flera meter, men du kommer tappa kvalité och ta upp störningar. 30m är inget jag skulle dra med något utom SDI eller Fiber.
Alternativt skaffa en annan kamera med SDI-utgång. kostar en slant. SDI kan man dra långt.
Alltså avståndet kommer du inte ifrån om du inte ställer allt tillsammans. Du kan förvisso köpa trådlösa sändare, men det kostar som att köpa ny kamera.
ekebyolle
Medlem
Nja
Det var ju det att vi har en kamera på en läktare och den här ska vara mera rörlig så det är nog tips på prylar för att lösa detta jag behöver.
Du får ställa datorn närmare kameran.
Det var ju det att vi har en kamera på en läktare och den här ska vara mera rörlig så det är nog tips på prylar för att lösa detta jag behöver.
kim_plutonen.com
Aktiv medlem
aha mystiken tätnar.
Kanske något sånt här då
http://www.scandinavianphoto.se/produkt/13863830/swedish-chameleon-tradloes-hdmi-saendare
Har inte provat den så vågar inte kommentera kvalité och funktion.
Men då behövs också en t.ex. Matrox MXO2 Mini + host card för att kunna ta in signal i dator.
http://www.scandinavianphoto.se/produkt/9488250/matrox-mxo2-mini-no-card
Lite beroende på vilken upplösning ni vill kröa.
Kanske något sånt här då
http://www.scandinavianphoto.se/produkt/13863830/swedish-chameleon-tradloes-hdmi-saendare
Har inte provat den så vågar inte kommentera kvalité och funktion.
Men då behövs också en t.ex. Matrox MXO2 Mini + host card för att kunna ta in signal i dator.
http://www.scandinavianphoto.se/produkt/9488250/matrox-mxo2-mini-no-card
Lite beroende på vilken upplösning ni vill kröa.