Annons

Direkt från XA10

Produkter
(logga in för att koppla)
Direktsändning

Vi sänder volleyboll live och jag vill använda XA 10 för att sända från golvet upp till datorn vilken skickar ut bilden via Bambuser.

okej

Ja kameran har HDMI, komponent och AV ut. Så du behöver ett tillbehör till din dator som kan ta emot någon av de där signalerna och gör om de internt så det funkar med erat live-program, eller till en box som har har t.ex. firewire eller USB2 ut. Använder du det senare så blir det ingen HD.

Eller om du har dator med USB3 eller thunderbolt, då går det att fixa HD.

På kameran

okej

Ja kameran har HDMI, komponent och AV ut. Så du behöver ett tillbehör till din dator som kan ta emot någon av de där signalerna och gör om de internt så det funkar med erat live-program, eller till en box som har har t.ex. firewire eller USB2 ut. Använder du det senare så blir det ingen HD.

Eller om du har dator med USB3 eller thunderbolt, då går det att fixa HD.

Vad behövs på kameran för att få iväg bilderna?

Du får ställa datorn närmare kameran.
AV/komponent kan man flera meter, men du kommer tappa kvalité och ta upp störningar. 30m är inget jag skulle dra med något utom SDI eller Fiber.
Alternativt skaffa en annan kamera med SDI-utgång. kostar en slant. SDI kan man dra långt.

Alltså avståndet kommer du inte ifrån om du inte ställer allt tillsammans. Du kan förvisso köpa trådlösa sändare, men det kostar som att köpa ny kamera.

Nja

Du får ställa datorn närmare kameran.
AV/komponent kan man flera meter, men du kommer tappa kvalité och ta upp störningar. 30m är inget jag skulle dra med något utom SDI eller Fiber.
Alternativt skaffa en annan kamera med SDI-utgång. kostar en slant. SDI kan man dra långt.

Alltså avståndet kommer du inte ifrån om du inte ställer allt tillsammans. Du kan förvisso köpa trådlösa sändare, men det kostar som att köpa ny kamera.

Det var ju det att vi har en kamera på en läktare och den här ska vara mera rörlig så det är nog tips på prylar för att lösa detta jag behöver.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar