Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Diptyk

Produkter
(logga in för att koppla)

Saceje

Avslutat medlemskap
Hur får jag två bilder bredvid varandra så att det blir en diptyk? Prövar och prövar med det funkar inte när jag försöker i PS.

Nån snäll som kan hjälpa mig?

/Sara

Så här gör jag om jag har två bilder som är lika stora som ska vara bredvid varandra:

Öppna bild nr 1 och gå sedan till Canvas Size (arbetsyta). Fyll i samma bredd som bild nr 1. Om du vill ha mellanrum mellan bilderna så lägg till lite extra bredd.
Välj placering, rutan längst till vänster (eller höger) i mitten i det här fallet.
Det ska vara en bock i rutan Relativ.

Sen öppna bild nr 2 och tryck "v" och klicka och dra bilden över till bild nr 1.

Mvh / Cathrine

Gå in på www.webdesignskolan.se och klicka på "photoshopskolan". Leta sen i vänsterspalten efter lektionen som heter "Filmremsa".
Principerna i den lektionen kan du använda för en diptyk, triptyk eller hur många bilder du vill ha bredvid varandra.

Tack! Ni har räddat min kväll. Nu ska jag bara pröva, så får vi se hur det blir...

Tack igen!
/Sara

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar