Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digitalt inramade bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Aldalfo

Aktiv medlem
Var på nätet kan man enkelt applicera ramar till sina bilder? Jag hittar bara sidor med "Funny frames" Jag vill hitta några enkla ramar, enkla skuggningar, akvarell kanter, mm. Bildexempel:

Bilagor

• cropped_and_framed_image.jpg
    cropped_and_framed_image.jpg
    19.6 KB · Visningar: 243
Menar du i samband med framkallning/utskrift? Det klarar nog de flesta labb?

Eller vill du ladda upp din bild någonstans, få en ram pålagd, och sen spara bilden på din disk igen? Vet inte om det finns såna websidor, men annars kan du ju göra det själv i de flesta bildbehandlingsprogram.

En ram som du visar i ditt första inlägg är ju väldigt enkel att skapa själv i Gimp eller annat bildbehandlingsprogram. Det finns säkert ställen där man dessutom kan ladda ner färdiga ramar av olika utseenden. Någon sajt som gör det hela åt dig känner jag dock inte till på rak arm, men så har jag aldrig letat heller.

Ja. Precis så. Det borde finnas webbsidor med snygga ramar. Men var?
Gimp har jag på datorn, har inte hittat något där...

Hej !

Gimp...filter....Dekor.....Add Border ( eller kant tror jag i sv),
sen , om du vill ha först svart sen vitt så får du göra det i omgångar.

Det finns även några sorter, typ suddig kant, prova.

Sen finns det ju ett antal plugin att hämta hem, ex denna:
http://registry.gimp.org/files/photo-border.scm
lägg .....scm filen i bibloteket "script",
hämta gärna Gmic
http://registry.gimp.org/node/13469 (välj beroende på plattform), innehåller förutom
ett antal ramar även en massa andra filter.

Tack, jag hittade stället i Gimp. Gjorde en ram med svarta & vita linjer och en med suddig kant.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto