ducedo
Aktiv medlem
Drar upp tråden då jag nyligen snubblade över en Kickstarter-kampanj som försöker ta den mer 'traditionella' vägen genom att helt enkelt montera isär en digital Sony A7/NEX-5 och placera den i ett analogt skal (Leica M3). Han har tidigare monterat en NEX-5 i en Konica Auto S3 så sannolikheten för ett lyckat resultat är väl ganska gott.
Själv så har jag länge önskat en digital Nikon-version och någon gjorde ett seriöst försök med NEX-5 i en Nikkormat men projektet verkar ha blivit lagt på is efter att han skadade moderkortet i processen.
På sistone har mitt sug lagt sig något (delvis p.g.a. Fujifilms kameror) men det vore ändå något speciellt med en konverterad analog kamera.
Själv så har jag länge önskat en digital Nikon-version och någon gjorde ett seriöst försök med NEX-5 i en Nikkormat men projektet verkar ha blivit lagt på is efter att han skadade moderkortet i processen.
På sistone har mitt sug lagt sig något (delvis p.g.a. Fujifilms kameror) men det vore ändå något speciellt med en konverterad analog kamera.