TStyle
Aktiv medlem
Hittar inga bra svar i forumet, därför skapar jag nu en enkel tråd som jag vet att många funderar över.
Hur går man enklast tillväga för att göra om och skriva ut en digital färgbild till Sv_v?
Om man tar en .RAW bild. Justerar den på en kalibrerad utrustning, till att börja med.
Gör om den till .JPG för utskrift. Sen då?
I PS kan man t.ex. direkt konvertera den till Sv_v. Eller skall man dra ned färgmättnaden istället?
Vad skall man spara den med för profil?
(Skall man bocka i 'dot gain 15%'?)
Om man t.ex. skall skriva ut på låt säga Proprint, skall man konveratera den till deras färgprofil ÄVEN om den skall skrivas ut som Sv_v?
Personligen tycker jag det är svårt att få till hela 'kedjan' med Sv_v.
Från färdig bild på skärmen, som man vill ha den, tills man har den på papper, för att inte tala om att välja papper?!?
Någon som har bra tips i ämnet?
Hur går man enklast tillväga för att göra om och skriva ut en digital färgbild till Sv_v?
Om man tar en .RAW bild. Justerar den på en kalibrerad utrustning, till att börja med.
Gör om den till .JPG för utskrift. Sen då?
I PS kan man t.ex. direkt konvertera den till Sv_v. Eller skall man dra ned färgmättnaden istället?
Vad skall man spara den med för profil?
(Skall man bocka i 'dot gain 15%'?)
Om man t.ex. skall skriva ut på låt säga Proprint, skall man konveratera den till deras färgprofil ÄVEN om den skall skrivas ut som Sv_v?
Personligen tycker jag det är svårt att få till hela 'kedjan' med Sv_v.
Från färdig bild på skärmen, som man vill ha den, tills man har den på papper, för att inte tala om att välja papper?!?
Någon som har bra tips i ämnet?