Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
digitalt eller inte
- Trådstartare lj_naturfoto
- Start datum
lj_naturfoto
Aktiv medlem
digital eller..
jag tackar för era svar är nöjd för tillfället mvh lennart johanzon
jag tackar för era svar är nöjd för tillfället mvh lennart johanzon
fjalstal
Aktiv medlem
RolandM skrev:
Störst zoom med flest megapixlar vinner.
Och därmed har jag just blivit Sveriges största tekniktönt som använder nåt så ushligt som en Canon G2 utan större tanke på att byta trots att den är gammal, säkert drygt ett 1,5 år. Jag är alltså bakåtsträvande teknikfientlig bland digitalisterna och förtappad i det digitala träsket för analogisterna, fast i ett tekniskt ingenmansland.
KGS
Aktiv medlem
fjalstal skrev:
drygt ett 1,5 år
va!? kan såna reliker användas fortfarande??
/kg som sneglar på QuickTake från tidigt 90-tal
fjalstal
Aktiv medlem
eatfrog skrev:
Personligen har jag svårt att förstå hur folk som just börjat fotografera, nybörjare alltså, går och spenderar 30-40 tusen på en digital systemkamera med alla diverse tillbehör som kan behövas.
/Henri
Jag har en kompis som tröttnade på tågsimulatorer i datorn och därför på kort tid har lagt sig till med modelltåg för betydligt mer än 40000 kronor. Han har dessutom hyrt en lokal speciellt för tågen. Sånt köpbeteende är knappast unikt för fotovärlden. Själv var jag rätt knäsvag när jag kom ut från Scandinavian Photo 16000 spänn fattigare i november 2002, men andra är väl hårdare än jag verkar det som .
KGS
Aktiv medlem
fjalstal skrev:
Själv var jag rätt knäsvag när jag kom ut från Scandinavian Photo 16000 spänn fattigare i november 2002, men andra är väl hårdare än jag verkar det som .
Du pröjsade för mycket för din G2:a!!
sagan
Avslutat medlemskap
Varför skulle du föredra en sån framför en 1Ds?Malin77 skrev:
Mellan format ute?????
Vad sags da om en mellanformat kamera med digitalt backstycke.... Da snackar vi digital kameror som ar varda att overhuvudtaget bry sig om...
Malin
En 1Ds är långt mycket snabbare och har långt mycket större utbud av optik.
sagan
Avslutat medlemskap
Det kommer gå lika bra för den som 300D..den kommer (säljer) sälja i samma takt de kan tillverka.Hustomten skrev:
Nu har D70 kommit i samma prisklass, vi får se hur det går för den.
Om man endast kollar på huset så är D70 ganska given (om man inte måste ha vertikalgrepp)..men sen kanske man ska kolla på vilken optik man får tillgång till med respektive system oxå..HDFS) (KGS skrev:
kanske några vill byta till D70 också? idag är det väl den man köper om man inte redan sitter på en påse optik...
Erik Schalin
Aktiv medlem
Highweiss skrev:... eller att frugan upptäckt att kameran är köpt med pengar ur bröllopskassan etc.
Så. Svaret på din fråga. [/B]
HUR kan frugan protestera över att pengarna är tagna ur bröllopskassan? Eller är det ngn annans fruga som åsyftas med frugan? I mitt fall så har jag bara en fruga i bestämd form (frugan) men du kanske hade tänkt skaffa dig två. Det verkar lite märkligt i dagens Sverige att ens ena "gamla" fru medvetet skulle medverka för en bröllopskassa till en till "nyare" fru.
trevlig helg
Erik Schalin
Aktiv medlem
mipert skrev:
Många tycks kunna lägga rätt mycket på sitt fotograferande och ibland blir jag lite avundsjuk.
Exempelvis alla de som när 10d kom bytte ut hela sina kamerasystem.
Mikael ”jag är inte bitter men nog skulle jag också vilja ha ett hemmabiosystem, ny stereo i bilen OCH byta kamerasystem bara för att jag har läst att det är bättre” Pertmann.
Jag tror inte att de har en fru....eller man eller ännu värre BARN!
trevlig helg
honkan
Aktiv medlem
sagan skrev:
Det är rätt uppenbart att många säljer sina 300D för att köpa 10D istället..det står ofta i annonserna (säljes p.g.a uppgradering till 10D).
Vilket givetvis inte är förvånande med tanke på de mycket begränsade inställningsmöjligheterna och den dåliga bufferten på 300D.
Suck!!!!
Märkligt att det går att göra så bra bilder med 300D! så uppenbart kass som så gott som alla ägare av den svarta storebrodern hävdar.
//Mats (som ser mer till resultatet än färgen och ev femhundra52 bilders buffert.)
sagan
Avslutat medlemskap
Finner inget märkligt med det, den har samma bildkvalitet som 10D.honkan skrev:
Märkligt att det går att göra så bra bilder med 300D!
in2kma
Aktiv medlem
Nu ska vi se här....
Jag har;
Egna pågående heltidsstudier
Fru som heltidsstuderar
Barn1
Barn2
Barn(3)
Bil1
Bil2
Villa
Sommarstuga
Båt
Älskarinna
Nikon D70
Trolleri?
Vilken av ovanstående skall bort?
Rätt svar belönas med ett klick på en riktig DSLR länk!
sagan skrev:
Det kanske är bil/båt/sommarstuga de inte har?
Jag har;
Egna pågående heltidsstudier
Fru som heltidsstuderar
Barn1
Barn2
Barn(3)
Bil1
Bil2
Villa
Sommarstuga
Båt
Älskarinna
Nikon D70
Trolleri?
Vilken av ovanstående skall bort?
Rätt svar belönas med ett klick på en riktig DSLR länk!
Erik Schalin
Aktiv medlem
Kristofer
Snälla berätta hur du fick råd med älskarinnan.
Eller det kanske är hon som betalar båten.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Jaha Thomas
Då är det nog dags att adopteras!
Då är det nog dags att adopteras!
in2kma
Aktiv medlem
Silversked?
Nix. Min morsa tog hissen ner för flera år sedan och farsan träffar jag inte mer än vart 5:e år eller så. Inte var dom rika heller.
FouFoto skrev:
Det är väl snarare något som ska läggas till?
Typ rika föräldrar?
Nix. Min morsa tog hissen ner för flera år sedan och farsan träffar jag inte mer än vart 5:e år eller så. Inte var dom rika heller.
in2kma
Aktiv medlem
Materialistiskt tänkande förhärskande
Kan jag inte svara på, det vore ju alldeles för tydliga ledtrådar! Men båt är ju inget absolut begrepp, alla båtar heter ju inte Riva menar jag. Det kan ju vara en utriggad kanot karvad ur en trädstam. Materialister! Är man rik bara för att man äger en båt?
Erik Schalin skrev:
Kristofer
Kan jag inte svara på, det vore ju alldeles för tydliga ledtrådar! Men båt är ju inget absolut begrepp, alla båtar heter ju inte Riva menar jag. Det kan ju vara en utriggad kanot karvad ur en trädstam. Materialister! Är man rik bara för att man äger en båt?