Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digitalkamera för en spänn...

Produkter
(logga in för att koppla)
Oj! Det där var ju intressant.. Eftersom man ändå beställer en del bilder så är det här ju ett utmärkt sätt att handla en julklapp på =)

Någon som vet hur Kodak Image Centers bilder är?

Mvh. Adrian
 
Kan bara hålla med om att det verkar intressant, hoppar man på nått sånt så blir det kanske att man plockar ut lite mer bilder på papper också :)

Vill ha mer information bara...
 
Efter ett besök på hemsidan

Så var det ju inte lika intressant längre. Som vanligt..

Förhöjda månadsavgifter, administrationsavgifter, 24 bindningstid o.s.v..
 
Ja fast det blir ju fortfarande billigare än att köpa den kontant i butik. Det är väl ingen som påstått att du skulle FÅ kameran...? :p
Dessutom får du ju 24 st 25 bildersframkallningar på köpet.
 
Senast ändrad:
Hittills är det väl bara Kodak/Fotoquick som har en sånhär deal? Just nu tycker jag inte att det låter så väldigt lockande, Fotoquick skäms inte för att ta betalt för sina kopior. Om några månader lär det uppstå en helt annan konkurenssituation och då kan det kanske bli intressant.
 
Niklas Arnfelt skrev:
Ja fast det blir ju fortfarande billigare än att köpa den kontant i butik. Det är väl ingen som påstått att du skulle FÅ kameran...? :p
Dessutom får du ju 24 st 25 bildersframkallningar på köpet.

http://www.fotoquick.se/swe/images/...eratabell_3.gif

Olympus "My 400" 1295kr och en förhöjd månadsavgift (24*108kr) 2592kr blir 3887kr + 99:-/mån (+15:- adv.avg)

Det blir klart dyrare än att köpa den på exempelvis Cyber.
 
Kameran blir dyrare än om man köper den i butik eller på postorder, samtidigt som man binder sig till att köpa 600 kopior på två år för 4,56kr/st.
 
Verkar vettigt!

Jag har tittat på att köpa en Olympus my 400 via Fotoquick för 2995:-. Så dåligt verkar det ju inte, om man faktiskt som jag har behov av att få kopior på papper.

Om jag fattar det rätt blir kostnaden 2995:- + 12x99:- = 4183:-

I detta ingår då 33 x 12 = 396 st kopior. Om priset för dessa är 2,50 styck så gör detta 990:-Det innebär att kameran egentligen kostar 3193:-.
Det biligaste jag hittat kameran för 3363:- hos Pixmania och då saknar jag ju egentlig leverantör. Kodak-affärerna ger ju möjlighet till både råd och hjälp.

Vad tror ni?

mvh Abbe
 
kommer du att göra så många kopior då? och ofta kan du utnyttja specialerbjudanden o få kopior betydligt billigare än 2,90 också... njae jag gillar inte tanken på att vara bunden till en leverantör på det viset o i den mängden...

PS! Olympus har annonserat efterföljaren till my400, my 410...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.