Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digitalbilder på Fotolaboclub

Produkter
(logga in för att koppla)

Maverick28

Aktiv medlem
Fotolaboclub har äkligt bra priser på onlinebilder...

Men är det någon som testat som vet kvaliten??
Verkar ju hyfsat seriöst när de lägger med rätt icc profil på hemsdan...
 
Ja, de är mycket bra.
bäst i test i PC för alla.
en av de allra bästa "ickeproffs"labben och bästa priserna..använder dem jämnt!

mvh/Kim
 
Okki då skall vi ta och slänga in ett par tester också.. Förbaskat smidigt också att de faktureratr..;-)


Hur stora bilder kan man göra från ett 2.1 miljoners bildfil???
 
*DUCKAR LITE* Dum fråga,.... Räcker den interpoleringen som PS gör då mann ändrar bildstorlek eller skall man ha någon plugin???

*SKÄMS FÖR DEN SIMPLA FRÅGAN*
 
Maverick28 skrev:
*DUCKAR LITE* Dum fråga,.... Räcker den interpoleringen som PS gör då mann ändrar bildstorlek eller skall man ha någon plugin???

*SKÄMS FÖR DEN SIMPLA FRÅGAN*

det räcker långt, men det finns pluginprogram som är bättre.

mvh/Kim
 
Fotolabo slår dock inte min lokale handlare med ett Fuji Frontierlab. Kvalitetsmässigt alltså... Priset är dock påtagligt högre om man beställer mer än ett fåtal bilder / gång.
 
Senast ändrad:
Fotolabo skriver väl bara ut i 200 dpi, Frontier i 300 dpi och Agfas d-lab i 400 dpi.

Visst är det så? Agfas d-lab.3 och d-lab.2 har en helt otrolig utskiftskvalite´.
 
Har kört c:a 30 filmer på Fotolabo under ett halvår. Dom är bra men lite ojämna. Man kan beställa "internetbilder" som innebär att du kan granska bilderna före dom kommer i brevlådan vilket är bra om nåt blir fel (kostar inget extra vid beställning av digitaliserade bilder). Måste säga att dom är mycket "serviceminded" för jag internetgranskade en film med massor av dammkorn och "skit" på bilderna. Mailade om detta och fick snabbt svar att dom skulle ta en extra titt på det vilke dom också gjorde, CD:n var ok.
Se till att "plocka" erbjudandena bara, jag har hittills inte betalat med är 50 :- i tillägg för digitala bilder, 36 exp, (normalpris c:a 100 :). Det är väl det som är lite trist med Fotolabo, det finns egentligen inga fasta priser, det kryllar av erbjudanden. Papperskopiorna är dock inga höjdare men billiga !
 
Det var väl lite missvisande av Astacus!!! Film och digitalbild har inte alls att göra med varandra och här snackade vi digitala bilder. Jag har använt mig av Fotolobo flera gånger, bra service, kvalitet och pris. De gör även billiga och högkvalitets-förstoringar.

Rekommenderar dem starkt!
 
Ok, lite fel av mig! Mitt inlägg avsåg tjänsten att få sina bilder digitaliserade från analog film, inte att skicka in en digitaliserad bild för utskrift, sorry !
 
tror inte du behöver interpolera upp bilderna före du skickar dom över nätet till fotolabo. Det blev kanon iaf, inga taggiga kanter så de interpolerar nog själva före de skriver ut.

Dock kan det ju vara en bra idé att göra det själv för att ha kontroll på den slutliga skärpan med oskarp mask.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.