ANNONS
Annons

Digitala svartvita bilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Estethia skrev:
själv skickar jag mina digitala s/v bilder till online-labb som har färgprofil.
jag lägger på färgprofilen på bilderna direkt innan jag skickar över dom och då (om labbet gör rätt och har en bra inställd färgprofil) så blir de s/v bilderna garanterat utan färgstick.
det går fort, är enkelt och resultatet är både riktigt bra, billigt och garanterat hållbart.
Vilket?

Estethia skrev:
bland andra så har proprint och fotolabo färgprofil för nedladdning.
Ja jo jag bara undrade om et var ngt du tyckte var bättre, har provat proprint där jag skickade bilder sparade i fel profil vilket gav lite intressanta resultat men det var ju inte deras fel :)

båda labben ger i stort sätt lika bra resultat.
personligen föredrar jag proprint som levererar mycket snabbare (fotolabo tar ca. en vecka på sig) och har en suverän support om man undrar något.
(fotolabos personal gäspade mig i örat samtliga tre gånger jag ringt och verkat tämligen ointresserade av mina frågor)

Måste som vanligt dra en lans för Fotolabo (f´låt CE).

Proprint är snabbare och på hugget.

Men Fotolabo ger riktigt bra bilder och senast tog ett gäng 34x50 bara tre dagar att få.

De två gånger jag ställt frågor till Fotolabo har de varit snabba med att ge bra svar.

Och färgtonen sitter klockrent gång efter gång oavsett vilken storlek jag beställer, jag kan lita på att det jag ser på skärmen kommer ut på papperet.

Min personliga åsikt förstås...

Vill bara klargöra att jag gjorde en ny beställning hos proprint när jag hittat rätt bland profilerna å jag tyckte den var klockren...oxå en personlig åsikt :)

mipert skrev:
Måste som vanligt dra en lans för Fotolabo (f´låt CE).
Och färgtonen sitter klockrent gång efter gång oavsett vilken storlek jag beställer, jag kan lita på att det jag ser på skärmen kommer ut på papperet.
np. ;o)

och visst stämmer det. fotolabo ger bra resultat. men jag har aldrig varit med om att fotolabo levererat på så få som tre dagar förutom i början för en sisådär 2 ½ år sen då dom inte var så vida kända.

personliga åsikter är värt mycket och därför tycker jag att man helt enkelt testar sig fram och på det sättet kommer på vilket labb man själv tycker bäst om.

Såg att Colormailer också använder färgprofil, de skriver i sin FAQ att de vill ha bilderna i sRGB. Funderar på att beställa några posters därifrån eftersom de är billiga på stora utskrifter men har ingen erfarenhet av dem.

Har bara bra erfarenheter av Proprints färghantering och leveranstider även om de levererar lite slaskkanter på bilderna som körs i repromode (de erbjöd sig iofs beskära bilderna om man frågar).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar