Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digital Systemkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

street_tess

Avslutat medlemskap
Hejsan
Jag har länge vart ute efter en digital system kamera, men aldrig lyckats spara ihop till vad en ny kostar så nu tänker jag mig en begagnad.
Frågan är nu hur mycket de kommer att kosta. Kan man få en digital system kamera med objektiv för runt 2000-2500 kronor, eller är de för lite.
De är ingen värsting kamera jag är ute efter utan bara något annat än vad jag redan har.
Har en digital vanlig kamera Canon Powershot S3 IS. Den betalade jag 4000 för 3år sedan ungefär och vill göra något annorlunda, kan inte säga att jag är proffs på min kamera men känns som jag använt den klart. Kan ju även sälja den och kanske tjäna en 1000 lapp som jag kan lägga på den andra kameran så de blir kansk 3500
Kan man få en digital system kamera för de priset (bättre begagnad).
Vill inte hålla på och behöva tillbehör så den måste vara komplett.

Hejsan
Jag har länge vart ute efter en digital system kamera, men aldrig lyckats spara ihop till vad en ny kostar så nu tänker jag mig en begagnad.
Frågan är nu hur mycket de kommer att kosta. Kan man få en digital system kamera med objektiv för runt 2000-2500 kronor, eller är de för lite.
De är ingen värsting kamera jag är ute efter utan bara något annat än vad jag redan har.
Har en digital vanlig kamera Canon Powershot S3 IS. Den betalade jag 4000 för 3år sedan ungefär och vill göra något annorlunda, kan inte säga att jag är proffs på min kamera men känns som jag använt den klart. Kan ju även sälja den och kanske tjäna en 1000 lapp som jag kan lägga på den andra kameran så de blir kansk 3500
Kan man få en digital system kamera för de priset (bättre begagnad).
Vill inte hålla på och behöva tillbehör så den måste vara komplett.

Tjena jag skulle rekomendera dig att köpa en nikon d50 som du sökert kan få med objektiv för ca 2500kr! Enligt mig en helt klart prisvärd kamera. Måste bara tilläga att ska du köra med auto funktioner kan du lika bra ha en kompaktkamera bara onödigt att lägga ut pengar på en systemare ( Min åsikt)
Lycka till!

Canon 350D ligger i ungefär samma prisklass. Också en bra kamera.
Trots vad många gärna påstår, blir inte en gammal kamera sämre när det kommer en ny =)

Jag kollade lite på dina bilder.. Och ser du fotar en del hundar tex på avstånd...

Stämmer det att detta är sådant du också tänker dig fota i framtiden?.. Sådant är ju av rätt stor vikt man tar in i ett tips innan man ger något tycker jag..

För idag har du en långzoomkamera. med stabilisering.. Vilket är en kamera som jag själv har förutom min Sony A300 systemare ... Så jag vet vad den kan på ett ungefär kan man säga din Canon s3is...... och det är en ganska bra kamera du har.. Kan ta riktigt fina bilder..

Jag tror att du får mer än 1000 kr på blocket för din S3is. Sålde min i september för 2000 kr och då hade jag flera spekulanter.
Inte konstigt kanske då flera låg ute för 3500 kr.
Nu hade jag iofs lite extra-saker med.
Annica

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar