Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
digital minolta kamera?
- Trådstartare nofearjj
- Start datum
afropavo
Aktiv medlem
För egen del blir jag lika förbannad varje gång jag ser en ny dimage x, den lilla fyrkantiga skitkameran. där kan man minsann utveckla nya och totalt onödiga modeller,in absurdum.
Hade jag inte redan haft så många objektiv(6) så hade jag kastat hela minolta konceptet åt helvete för länge sedan.
Hörde från en återförsäljare att det hela berodde på en felsatsning i början av 80 talet då ingen visste vad digitaltekniki var öht.
Minolta=enda kamera fabrikanten som ej lyckats skapa en dslr=suger hårt!!!
Hade jag inte redan haft så många objektiv(6) så hade jag kastat hela minolta konceptet åt helvete för länge sedan.
Hörde från en återförsäljare att det hela berodde på en felsatsning i början av 80 talet då ingen visste vad digitaltekniki var öht.
Minolta=enda kamera fabrikanten som ej lyckats skapa en dslr=suger hårt!!!
Norrbild
Aktiv medlem
Minolta SLR ????.
Jag ringde Minolta och kollade och enligt han jag pratade med så var de inget på gång alls, Och enligt han fanns de inga planer på en sådan heller, Vilket ju är jäkligt irriterande då man har massor av prylar/objektiv till Minolta och helst vill slippa byta utrustning helt, Sälja av allt med kännbar förlust och sen köpa nytt de känns inte som ett alternativ. Men kan de inte få fram ett hus så är de väl så att man tvingas till det ändå .
Jag ringde Minolta och kollade och enligt han jag pratade med så var de inget på gång alls, Och enligt han fanns de inga planer på en sådan heller, Vilket ju är jäkligt irriterande då man har massor av prylar/objektiv till Minolta och helst vill slippa byta utrustning helt, Sälja av allt med kännbar förlust och sen köpa nytt de känns inte som ett alternativ. Men kan de inte få fram ett hus så är de väl så att man tvingas till det ändå .
KGS
Aktiv medlem
afropavo skrev:
För egen del blir jag lika förbannad varje gång jag ser en ny dimage x, den lilla fyrkantiga skitkameran. där kan man minsann utveckla nya och totalt onödiga modeller,in absurdum.
Det är den lilla "skitkameran" som ska finansiera din kommande DSLR, tänk på det... o ju lägre det dröjer desto bättre kommer den att bli och billigare... ;-) Den som väntar på nåt gott... Läste i What Digital Camera att Konica o Minolta har inlett ett samarbete och ska köra den digitala biten gemensamt fr o m oktober...
Pott
Aktiv medlem
Jag var i kontakt med minoltas kundtjänst för några veckor sedan om DSLR men de visste inget.
Denna diskussion har varit upp tidigare och jag säger samma som sist, hur svårt kan det vara att smälla in en CMOS i dynax 7 och byta till en färgdisplay. Kameran ser ju redan ut som en DSLR, display på baksidan, har alla funktioner man vill ha.
Denna diskussion har varit upp tidigare och jag säger samma som sist, hur svårt kan det vara att smälla in en CMOS i dynax 7 och byta till en färgdisplay. Kameran ser ju redan ut som en DSLR, display på baksidan, har alla funktioner man vill ha.
Bilagor
objernulf
Aktiv medlem
Det kostar minst 100 miljoner att köra ett sådant projekt. Sedan blir vinsten (efter produktions- och marknadsföringskostader mm) max några tusen per kamera. För att betala projektet måste man då sälja tiotusentals kameror vilket inte blir lätt. Det ligger helt enkelt mer pengar i kopiatorer och enkla kameror.
Linmajon
Aktiv medlem
Jag jobbar med ett kameraprojekt som kostar runt de pengarna. Skulle tro att Minolta behöver tre,fyra gånger det beloppet.
Dock är tiotusen kameror ingenting. En DSLR från Minolta skulle det nog säljas hundratusentals av om den blir bra nog. Man måste dock slåss med ex. Canon som gör bättre och bättre DSLR-kameror.
Dock är tiotusen kameror ingenting. En DSLR från Minolta skulle det nog säljas hundratusentals av om den blir bra nog. Man måste dock slåss med ex. Canon som gör bättre och bättre DSLR-kameror.
abatarphoto
Aktiv medlem
Hej
jag frågade en Minolta representant på Elmia Mässan nu i lördags, om Minolta kommer att ge ut någon DSLR??
Svaret var lite positivt enligt min tolkning, som jag kunde höra mellan raderna, från representanten?? Han hette Christer Johnsson i Minoltas monter.
Kanske dem inte får avslöja sådant om dem vet något??
Här är email adressen till honom
[email protected]
jag frågade en Minolta representant på Elmia Mässan nu i lördags, om Minolta kommer att ge ut någon DSLR??
Svaret var lite positivt enligt min tolkning, som jag kunde höra mellan raderna, från representanten?? Han hette Christer Johnsson i Minoltas monter.
[email protected]
starnut
Aktiv medlem
Tycker nog du är lite löjlig nu Gunte, självklart har ingen blivit lovad någon digtalkamera eftersom när man köpte sin analoga utrustning för ett par år sedan inte hade en tanke på att senare köpa en digtal systemkamera. Du kan väl förstå att det känns snopet att sitta på en stor utrustning men pga av att märket inte hänger med i utvecklingen får man sälja alla sin grejor och köpa ett annat märke för att få tag i det man vill ha.
Tex om du hade köpte en sprillans ny dator med massa utrustning, så kommer dvd brännaren ut på markanden, men den är bara kompatibel med macar, inte hade du väl tänkt då "det var ingen som lovade mig nån dvd brännare när jag köpte min dator så jag kan ju inte förvänta mig något heller" nej du hade nog tyckt det var ruttet och undrat varför dom inte kan göra en pc kompatibel brännare också.
Tex om du hade köpte en sprillans ny dator med massa utrustning, så kommer dvd brännaren ut på markanden, men den är bara kompatibel med macar, inte hade du väl tänkt då "det var ingen som lovade mig nån dvd brännare när jag köpte min dator så jag kan ju inte förvänta mig något heller" nej du hade nog tyckt det var ruttet och undrat varför dom inte kan göra en pc kompatibel brännare också.
Norrbild
Aktiv medlem
abatarphoto skrev:
Hej
[email protected]
Enligt han jag pratade med i fredags på minolta, försäljnings chef,,, så fanns ingen kamera på gång och inget var planerat heller..