Annons

Digital fotoram

Produkter
(logga in för att koppla)

defiant

Aktiv medlem
nu är den här, philips har en digital fotoram som inte kostar en förmögenhet, produktblad finns här . fast dryga 2000kr gör den ganska dyr i alla fall.
 
Deras spec vore intressant i text för en kamera

"Lagringsstorlek för bilder: 50 bilder eller fler"

Tack, då tar jag fler.
 
Jag är intresserad av en sån där, men dom är fortfarande för små och för dyra.

kent.
 
Zoso skrev:
Jag är intresserad av en sån där, men dom är fortfarande för små och för dyra.

kent.

Pixmania är nu nere i 850 kr, beroende på storlek.

Sökte lite efter åsikter och hittade tråden, tänke påminna Kent bara om att han var intresserad ;)
 
de finns ju ingen mening med en sån här löjlig sak. mycket billigare att få bilderna utskrivna med riktig foto kvalité. du kan dessutom köpa ramAR och fortfarande ligga lååångt under 2000kr. om du vill ha ett bild spel kan du ju bara skaffa en förlängings sladd till TFT skärmen. eller bränna ut bilderna på cd och visa dom på tv:n. fattar inte att det finns en marknad för digitala fotoramar. men men
 
Finns en billig variant på MediaMarkt. Köpte en till svärföräldrarna för att de skall slippa pryda sönder sina väggar med sina barnbarn. Betalade 900 kr. Tror den är nere i 799 nu.
 
gatica skrev:
de finns ju ingen mening med en sån här löjlig sak. mycket billigare att få bilderna utskrivna med riktig foto kvalité. du kan dessutom köpa ramAR och fortfarande ligga lååångt under 2000kr. om du vill ha ett bild spel kan du ju bara skaffa en förlängings sladd till TFT skärmen. eller bränna ut bilderna på cd och visa dom på tv:n. fattar inte att det finns en marknad för digitala fotoramar. men men

Tja, alla har inte samma behov. Hur många har TFT-skärmen i sitt vardagsrum där man kanske vill visa upp bilderna? Alla bor inte i små lägenheter med datorn i finrummet. Sen kanske det inte är så kul att ödsla massa brinntid på nya 42" plasman... ;-)
 
När jag ska visa bilder för släkt och familj tar jag min laptop och kopplar in den via vga på LCD tv'n. Då funkar den som en extra skärm. Hur bra som helts till bildvisning.
 
Jag är jätteintresserad av en sån där fotoram till mina föräldrars sommarstuga. Priset är eg. inte så viktigt för mig - men gärna under 3.000. Har ni några tips på sidor eller tidningar som testat ett större antal av dessa skärmar, eller nån annan resurs man kan använda sig av om man vill browsa marknaden lite? Jag tänkte mig nåt med trä/fuskträ-ram...

Konceptet är helrätt om ni frågar mig.
 
det känns som om dom har gått ned lite i pris sedan jag startade tråden. Sedan har det kommit andra märken. Jag har sett att MediaMarkt säljer en variant för ca 1000kr.

//J
 
Hur är det med recensioner och dylikt? Nån som vet nåt större test som gjorts? Känns ju annars lite vanskligt att köpa en sån här osedd eftersom skärmar är nåt som brukar vara JÄVLIGT varierande ifråga om kvalitet.
 
Om man skulle blåsa liv i den här tråden igen. Är det nån som har köpt någon mellan 10" o 12" eller en 15" tillbra pris. Som ni är nöjda med?
 
Vi har köpt en ram från Conrad, när de hade 10% Påskrabatt
http://www.conrad.se/?article=953731
Den har fjärrkontroll och möjlighet att spela upp ljud och visa video förutom att visa bilder.
Jag lade in amtal utlandsresor på ett SD-kort. Ramen står så att vi kan se bilder när vi sitter och äter. Ramen är alltid på och ofta njuter vi av någon bild som dyker upp.
Tyvärr går det inte att ange vilken katalog som ska visas som bildspel, utan alla bilder visas i en lång sekvens om c:a tusen bilder.
Vi tycker ramen är kul för det är inte ofta vi sätter os och tittar på våra bilder.
//Bosse
 
Bildstorlek

Jag fick en digital fotoram i present. Lätt och smidigt att visa bilder på om det inte vore för att det tar så lång tid att växla bild! Jag fotar med en upplösning mellan 5-8 M.pixlar, och då tar det upp till en minut för den att växla bild. Jag undrar om det finns något enkelt sätt att göra alla bilderna mindre på engång (ej behöva förminska en bild i taget.)
 
Jag fick en digital fotoram i present. Lätt och smidigt att visa bilder på om det inte vore för att det tar så lång tid att växla bild! Jag fotar med en upplösning mellan 5-8 M.pixlar, och då tar det upp till en minut för den att växla bild. Jag undrar om det finns något enkelt sätt att göra alla bilderna mindre på engång (ej behöva förminska en bild i taget.)

Gör ett funktionsmacro i PS.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.