Annons

Digital Bildbehandling slutuppgift

Produkter
(logga in för att koppla)

Fansy

Medlem
Egentligen känns det inte så jätterätt att be folk på ett forum om hjälp med en slutuppgift, men nu har jag suttit i flera dagar och funderat på hur jag ska göra och jag kommer ingenvart alls...

Det är dags för slutuppgiften i kursen "digital bildbehandling". Min uppgift är att kommunicera ett (valfritt) påstående/ordspråk med tre bilder. Tex "Ensam är stark", "efter regn kommer solsken" "gammal kärlek rostar aldrig" osvosv ja ni vet såna fraser (man kan komma på något eget också) Dessa tre bilder ska ha samma budskap och ska bildbehandlas på samma sätt så att man tydligt ser sammanhanget mellan dem. De kan dock vara olika motiv på bilderna. Men bBudskapet ska vara så tydligt som möjligt.

Jag har funderat på "Vi behöver varandra" eller något sådant liknande. Då hade jag tänkt fotografera två djur som kliar varandra eller typ vilar på varandra och typ två växer (blommor, träd eller något annat) som växer mot varandra, alltså så dom stödjer sig mot varandra. Men vad bild nummer tre ska vara då kan jag verkligen inte komma på...

Så, ja. Tips?
 
Låter som du redan har kommit på temat. Två djur som ligger mot varandra , Två växter träd eller blommor som stödjer varandra. Kanske ett par på en bänk som lutar sig mot varandra.

Se till att följa samma färgtema eller kör svartvit så blir det bra.

Själv håller jag också på med slutuppgiften och har valt "lika barn leker bäst" där jag jobbar med kloning för att få in samma barn flera gånger i bilden.

Lycka till.

/Niclas
 
Bra initiativ! Började kursen, men haft fullt upp med jobbet och helt enkelt inte hittat motivation och tid att slutföra uppgifterna.

Idéer och tips mottages gärna!

Till "Vi behöver varandra":
- Ett äldre par?
- Mjukisdjur?
- Nå fåglar ifrån närmaste ankdamm som känns som ett par?
- Husse/matte med hund?
- Rullstolsbunden med rullstol / kryckor?
- Två/flera som arbetar (samarbetar och behöver varandra för att lösa uppgiften)? Typ nån som bär nånting...
 
Bra initiativ! Började kursen, men haft fullt upp med jobbet och helt enkelt inte hittat motivation och tid att slutföra uppgifterna.

Idéer och tips mottages gärna!

Till "Vi behöver varandra":
- Ett äldre par?
- Mjukisdjur?
- Nå fåglar ifrån närmaste ankdamm som känns som ett par?
- Husse/matte med hund?
- Rullstolsbunden med rullstol / kryckor?
- Två/flera som arbetar (samarbetar och behöver varandra för att lösa uppgiften)? Typ nån som bär nånting...

Den svåra poängen är dock att motiven ska behöva varandra.. Som de där två växterna som ska växa vid varandra, lutande mot varandra, hade den ena blomman inte funnits hade den andra inte kunnat växa rakt. Om du förstår.

Husse/matte och hund som är ute på en rask promenad skulle dock kunna fungera. Då ger dom varandra motion
 
Ett gäng humlor/bin som sitter på blommor och sprider pollen, skulle det kanske vara något?
 
Jag tycker två människor som håller hand är perfekt.. två djur, två växter och två människor.. Kanske så enkelt att de håller hand. Tror det kan bli starkt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.