Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Diascanner eller flatbeddscanner?
- Trådstartare Siba
- Start datum
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Minolta Scan dual II eller III
En beg II:a är inte att förakta för de pengar den då betingar.
Har haft en II, har en III, och det är tveksamt om det är värt pengarna. Dock är III:ans programvara ett extremt lyft mot II:ans.
Har även en HP flatbädd med en enklare DIA tillsats, rena skämtet i jämförelse.
Roine
En beg II:a är inte att förakta för de pengar den då betingar.
Har haft en II, har en III, och det är tveksamt om det är värt pengarna. Dock är III:ans programvara ett extremt lyft mot II:ans.
Har även en HP flatbädd med en enklare DIA tillsats, rena skämtet i jämförelse.
Roine
Johan P
Aktiv medlem
I senaste numret av Mikrodatorn testas Epson Perfection 3200 flatbäddsscanner och recensionen inleds med:
"Epson Perfection 3200 är den första bildläsare vi har testat som dessutom är en bra filmläsare. Topprestanda och lågt pris gör den till ett riktigt bra val"
Dom gör även jämförelse med den äldre filmscannern Minolta Elite - och Epson ger klart skarpare inscanningar.
Så jag säger (som jag även skrev i en annan liknande tråd) att om det enbart är småbildsdia du ska scanna så är nog Minolta scan dual III det bästa köpet. Men vill du även scanna in mellanformat, storformat och vanliga bilder så är Epson 3200 ett riktigt fynd! (ca 5000:- ink. moms)
"Epson Perfection 3200 är den första bildläsare vi har testat som dessutom är en bra filmläsare. Topprestanda och lågt pris gör den till ett riktigt bra val"
Dom gör även jämförelse med den äldre filmscannern Minolta Elite - och Epson ger klart skarpare inscanningar.
Så jag säger (som jag även skrev i en annan liknande tråd) att om det enbart är småbildsdia du ska scanna så är nog Minolta scan dual III det bästa köpet. Men vill du även scanna in mellanformat, storformat och vanliga bilder så är Epson 3200 ett riktigt fynd! (ca 5000:- ink. moms)