Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Diabild till digitalt
- Trådstartare Otto H
- Start datum
Joker
Aktiv medlem
Rör det sig om enstaka bilder ska du nog lämna in dem till ett labb. Handlar det däremot om stora volymer löser du detta genom att köpa en negativ-/diascanner. De kostar från 5 000 och uppåt. T ex Nikons CoolScan IV ED för 8 650 är ett utomordentligt alternativ som jag kan rekommendera.
Timo Julku
Avslutat medlemskap
ska du ha dem till web bruk?
Hejsan.
Jag klapp en microtek scanner med dia-lock.
Kostade typ $160 sa jag tror kanske en 2000 spann hemma. Kvaliteten lider for att scanna en dia och printa den... STORT, man far fixa o trixa en massa for att fa det nagotlunda bra... men om du bara ska ha dem te webben sa e det lugna gatan... ett billigt satt att komma undan...
Kolla garna pa mina bilder, alla e scannade me min nya billiga scanner...
Timo
Hejsan.
Jag klapp en microtek scanner med dia-lock.
Kostade typ $160 sa jag tror kanske en 2000 spann hemma. Kvaliteten lider for att scanna en dia och printa den... STORT, man far fixa o trixa en massa for att fa det nagotlunda bra... men om du bara ska ha dem te webben sa e det lugna gatan... ett billigt satt att komma undan...
Kolla garna pa mina bilder, alla e scannade me min nya billiga scanner...
Timo
lord_fantiz
Aktiv medlem
Timo! Är alla dina bilder dia? Blev ju helt ok kvalitet.
henrik.o.persson
Ny medlem
Svar: Diabild till digitalt
Det finns många olika billiga scanners som erbjuder dialock. Det är en uppsjö av olika märken som erbjuds, men scannrar som HP, Epson, Agfa och Umax erbjuder bra flatbäddsscanners med dialock till ett hyggligt pris. Vill man bara scanna dia och sedan skriva ut är en dia/negscanner att rekommendera.
Själv har jag en flatbädd med dialock och fungerar bra för webben.
Det finns många olika billiga scanners som erbjuder dialock. Det är en uppsjö av olika märken som erbjuds, men scannrar som HP, Epson, Agfa och Umax erbjuder bra flatbäddsscanners med dialock till ett hyggligt pris. Vill man bara scanna dia och sedan skriva ut är en dia/negscanner att rekommendera.
Själv har jag en flatbädd med dialock och fungerar bra för webben.