Annons

Diaalbum ett minne blott?

Produkter
(logga in för att koppla)

aaberg

Avslutat medlemskap
För en tid sedan skulle jag ordna alla mina gamla diabider. Hade sedan tidigare två rejäla diaalbum, ni vet de där pärmarna med bred rygg som en mängd diablad får plats i, de två albumen fylldes snabbt. När jag till min stora förvåning skulle handla nya upptäcker jag att ingen tycks sälja dem längre i vår moderna digitala värld. Varken Hama, Scandinavian photo etc säljer diapärmar längre. Så nu står mitt stora hopp till er läsare på denna sajt - vet någon var man kan köpa diaalbum eller har något begagnat att sälja?

Scandinavian Photo säljer diafickor från Panodia och Trema såvitt jag kan se. Dessa och en lämplig pärm borde väl funka?

Alternativet är hängmappar och förvararing i Tremas modulboxar eller ett hängmappskåp.

/Henrik

Tack för svar, fler svar önskas

Tack för era svar så här långt. Jag tittade på Trema System hemsida men de verkar har fel på sajten, så jag kunde bara se diafickor. Diafickor har jag i mängder (säljs fortfarande) men just de pärmar som passar till diafickorna, dvs att de är bredare och längre än vanliga pärmar är det som jag inte lyckats hitta. Kom gärna med fler förslag, varken Trema System, Scandinavien har några, så långt jag fått reda på av dem. Hängmappar är tyvärr ingen lösning, jag har provat det tidigare men tycker pärmarna är överlägsna då det lätt kan placeras i en bokhylla etc.

Dialbum något bredare, högre och längre

Fördelen med diaalbum jämfört med vanliga pärmar (även de med bredare rygg) är att diaalbumen är någon centimeter högre och längre och skyddar hela diafickorna. I en vanlig pärm sticker diafickorna ut en bit både på höjden och längden. Sedan har dialbumen en bättre klammer som gör det lite lättare att sätta i och ta ut diafickorna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar