Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Dia Till Dator
- Trådstartare Calson
- Start datum
RolandM
Aktiv medlem
Tilläggas bör at det krävs en hel del tålamod med skanningen, vis av erfarenhet av Minoltan. Men resultatet blir bra. Har skannat dior och gjort papperskopior hos colormailer av dem. Helt klart godkänt efter mina högst moderata krav.
Jag har även skannat negativ svartvit och färgfilm. Den negativa färgfilmen är det mer böjk med i mitt tycke jämfört diapositiven.
En bieffekt av att skanna filmrutorna är att man städer oftare. Min anläggning drar till sig damm mycket mer effektivt än dammsugaren.Dammkorn på bilderna förstoras till gigantiska objekt när de skannas, jämfört med att skanna in papperskopior.
Här en länk till en 3 M byte stor fil i full storlek på en skanning som är gjord av ett negativ, med min Minolta DualScan III. Upptäckte att jag hade vänt filmresan upponer, så den skannades från fel sida, d v s den sidan utan emulsionen.
http://biphome.spray.se/magnusson-roland/DemoAnd1.jpg
Jag har även skannat negativ svartvit och färgfilm. Den negativa färgfilmen är det mer böjk med i mitt tycke jämfört diapositiven.
En bieffekt av att skanna filmrutorna är att man städer oftare. Min anläggning drar till sig damm mycket mer effektivt än dammsugaren.Dammkorn på bilderna förstoras till gigantiska objekt när de skannas, jämfört med att skanna in papperskopior.
Här en länk till en 3 M byte stor fil i full storlek på en skanning som är gjord av ett negativ, med min Minolta DualScan III. Upptäckte att jag hade vänt filmresan upponer, så den skannades från fel sida, d v s den sidan utan emulsionen.
http://biphome.spray.se/magnusson-roland/DemoAnd1.jpg