Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Detaljer om nya kameran läckta! Kameran kan förbokas redan nu! (Officiell tråd)

Produkter
(logga in för att koppla)

acke

Avslutat medlemskap
VARNING: Denna tråd kan innehålla spår av ironi och parodi. Är du överkänslig mot dessa ingredienser så bör du avstå.

Inofficiella rykten har sipprat länge, och nu har det officiella ryktet läckt ut:
Det har kommit till min kännedom att jag ska köpa en ny kamera. Jag har hört det från en pålitlig källa i min omedelbara närhet.

Kamerans specifikation och prestanda är än så länge knapphändiga. I nuläget kan jag avslöja följande:
  • - Kameran kommer att ha jättemånga pixlar
  • - Den kommer att ta många bilder i sekunden
  • - Man kan sätta många olika objektiv på kameran (dock bara ett objektiv i taget)
Kamerans fabrikat och modellnamn är fortfarande okända. Det är inte heller klart när jag kommer att köpa kameran. Det kan bli nästa vecka eller om några månader. Eller senare.

Kameran är inte prissatt ännu. Jag kommer att offentliggöra mitt pris längre fram, i samband med köpet. Det enda jag kan berätta nu är att det blir ett väldigt bra pris.

Fler detaljer om min nya kamera kommer att läcka ut efter hand. Bevaka gärna utvecklingen på ackerumors.com och ackewatch.com.

Meddelande till alla leverantörer:
Jag öppnar redan nu möjligheten att förboka kameran. Missa inte möjligheten att sälja denna kamera till mig! Säkra er plats i kön idag! Tillgången är starkt begränsad. Nästa säljtillfälle till mig kan ligga flera år bort.
 
Senast ändrad:
Coolt, jag kommer också köpa den. Viss info om den har läckt ut på Twitter, den verkar helt klart grym. Det senaste jag läste är att avtryckarknappen inte kommer vara svart, revolutionerande.
 
Jag utser också denna tråd till officiell spekulationstråd kring min nya kamera.
Tror ni att den läckta specen stämmer? Vad mer kan vi vänta oss? Hur dyr blir den?

Den nya AVIS-funktionen är sensationell, tycker jag. Sjutton steg!!! Kan det vara möjligt??? Nobelpriset nästa? o_O
 
Breaking news: Den kommer ha blixten bakåtriktad i sökaren. Detta kommer helt eliminera blixtskuggor i bilden samtidigt som fotografen kommer få en enormt förbättrad visualitet av blixten. Med den nya kameran kommer vi aldrig mer fråga oss, "utlöste blixten?".
Vit månad kanske får en ny innebörd efter en fotosession...
 
Vad säger ryktena om var du inte kommer att köpa kameran någonstans?

Jag har inte hört några sådana rykten, men jag känner i hela kroppen att efterfrågan på att sälja kameran till mig kommer att bli enormt stor. De leverantörer som inte köar upp snarast kommer att få låg prioritet, tyvärr. Utbudet är begränsat. Jag byter inte kamera ofta, så nästa säljchans ligger lååångt fram i tiden.
 
Servus i Flen, men jag vill inte riktigt gå in på varför då jag inte vill riskera att tråden barkar iväg i någon OT-diskussion.
Nu tror jag inte att det finns Servus i Flen, men på stationsperrongen i Flen tog jag faktiskt en av de bilder som på allvar blev starten på mitt fotointresse. Det bör ha varit kring 1998, med en 500N. Fint stationshus där förresten, 111 kilometer från STHLM.
 
Jag har inte hört några sådana rykten, men jag känner i hela kroppen att efterfrågan på att sälja kameran till mig kommer att bli enormt stor. De leverantörer som inte köar upp snarast kommer att få låg prioritet, tyvärr. Utbudet är begränsat. Jag byter inte kamera ofta, så nästa säljchans ligger lååångt fram i tiden.
Jag råkar faktiskt sitta på ett av förseriexemplaren. Skicka pengarna så postar jag kameran.
 
Den har inte bara AVIS, den har också OBOS - Out of Body Object Stabilizstion ...

Aaaah, det var nytt för mig! :p
Jobbar AVIS och OBOS parallellt, eller måste man välja? Vore kanon om man kunde trolla bort både skakningsoskärpa och rörelseoskärpa samtidigt!

Hur många fotbolls-steg fryser OBOS? Kan det vara sjutton steg från mittplan till straffpunkten?

Klarar OBOS tresteg så kan man iaf plåta friidrott.
 
Aaaah, det var nytt för mig! :p
Jobbar AVIS och OBOS parallellt, eller måste man välja? Vore kanon om man kunde trolla bort både skakningsoskärpa och rörelseoskärpa samtidigt!

Hur många fotbolls-steg fryser OBOS? Kan det vara sjutton steg från mittplan till straffpunkten?

Om obos även fryser fotografen försvinner väl skakningoskärpan också.
 
Här är en bild på underverket (förserie). Viss modifikation av utseendet är att vänta innan serieproduktion.

Jäkligt häftigt är att bildformatet så lätt kan ändras. Så kallad DF -Dynamic Format.1A88499B-E697-4AD3-A492-DE3D466E9504.jpeg
 
Där ser man klart och tydligt det nya inte helt rektangulära formatet som skall revolutionera bildtagandet.

Det verkar dock som dom måste jobba lite på fokussystemet fortfarande. Bilarna ser lite oskarpa ut i displayen.
 
Jag känner dock mer att jag vill ha AVIS än OBOS. AVIS är något som jag tror kommer ha stor framgång i framför allt Sverige. Så i Sverige kommer helt säkert AVIS-varianten. OBOS blir nog för andra marknader.
 
Här är en bild på underverket (förserie). Viss modifikation av utseendet är att vänta innan serieproduktion.

Jäkligt häftigt är att bildformatet så lätt kan ändras. Så kallad DF -Dynamic Format.Visa bilaga 150962

Japp, DF har jag full koll på. DF har ju blivit möjligt tack vare LFP, Liquid Floating Pixels, den sprillans nya sensortekniken där tillgängliga pixlar flyter omkring och fyller ut bildformatet, oavsett om man väljer 1:1, 2:3 eller panorama.

Coolt också att pixlarna är sexkantiga och kan rotera runt sin mittpunkt. Det öppnar nya möjligheter.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.