callekula
Aktiv medlem
Hejsan alla glada !
Är en stolt ägare av en Canon EOS 350d som jag ägt sen i maj.
Efter att ha upptäckt ett sensorfel skickade jag in min kamera via hollyfoto(fotoaffär på söder) till canon service center i upplands väsby(också stockholm).
Nu till det jobbiga:
22/8/2005 - skickades kameran från hollyfoto till canon service center AB.
19/09/2005 - efter 4veckors tid ringer jag Canon service center AB för att fråga vad de höll på med.
De sa att det inte var något fel på min kamera och att de hade tänkt skicka tillbaka den till mig/hollyfoto. Självklart säger jag att det visst var fel på kameran då alla bilder fick konstiga ränder i överkant horisontellt.
Jag ber dom att överlämna kameran till en mer kunnig tekniker.
23/09/2005 - Jag ringer tillbaka till Canon och får då beskedet av den nya teknikern att det visst är fel på min kamera. Han säger att han ska byta huvudkortet och om inte det hjälper beställa hem en ny sensor( enligt honom ca 2-3 dagar ).
26/09/2005 - Återigen ringer jag till Canon och får då beskedet av kundtjänst att sensorn var restnoterad( fanns inte i lager ) hos Canon.
Detta gör mig riktigt sur.
28/09/2005 - Ringer jag till Canon och får då beskedet av teknikern att jag troligen ska få en ersättningskamera. Han skulle bara maila/ringa Canon och höra med de för säkerhets skull.
Senare den dagen ringer jag igen och får beskedet att Canon varken svarar på mail eller telefon.
teknikern ber återigen om ursäkt och ber mig återkomma dagen därpå.
29/09/2005 - Samma sak här inget svar.
03/10/2005 - Blir jag kopplad till chefen på Canon service center AB och han säger att han måste prata med de på Canon.
De skjuter altså upp alting! Hela tiden, jag kanske missförstår mig, ska det ta så här lång tid. Enligt teknikern ska jag inte behöva det. Men ändå så hittar de på ursäkter.
Jag är 17 år gammal och använder kameran i mitt skolarbete. Idag den 07/10/2005 säger de samma sak.
Grejen är att jag har en deadline på torsdag då ett fotoprojekt ska vara klart. Och varken hollyfoto eller Canon vill låna ut en kamera åt mig.
Hur ska jag göra?
/calle larsson
Är en stolt ägare av en Canon EOS 350d som jag ägt sen i maj.
Efter att ha upptäckt ett sensorfel skickade jag in min kamera via hollyfoto(fotoaffär på söder) till canon service center i upplands väsby(också stockholm).
Nu till det jobbiga:
22/8/2005 - skickades kameran från hollyfoto till canon service center AB.
19/09/2005 - efter 4veckors tid ringer jag Canon service center AB för att fråga vad de höll på med.
De sa att det inte var något fel på min kamera och att de hade tänkt skicka tillbaka den till mig/hollyfoto. Självklart säger jag att det visst var fel på kameran då alla bilder fick konstiga ränder i överkant horisontellt.
Jag ber dom att överlämna kameran till en mer kunnig tekniker.
23/09/2005 - Jag ringer tillbaka till Canon och får då beskedet av den nya teknikern att det visst är fel på min kamera. Han säger att han ska byta huvudkortet och om inte det hjälper beställa hem en ny sensor( enligt honom ca 2-3 dagar ).
26/09/2005 - Återigen ringer jag till Canon och får då beskedet av kundtjänst att sensorn var restnoterad( fanns inte i lager ) hos Canon.
Detta gör mig riktigt sur.
28/09/2005 - Ringer jag till Canon och får då beskedet av teknikern att jag troligen ska få en ersättningskamera. Han skulle bara maila/ringa Canon och höra med de för säkerhets skull.
Senare den dagen ringer jag igen och får beskedet att Canon varken svarar på mail eller telefon.
teknikern ber återigen om ursäkt och ber mig återkomma dagen därpå.
29/09/2005 - Samma sak här inget svar.
03/10/2005 - Blir jag kopplad till chefen på Canon service center AB och han säger att han måste prata med de på Canon.
De skjuter altså upp alting! Hela tiden, jag kanske missförstår mig, ska det ta så här lång tid. Enligt teknikern ska jag inte behöva det. Men ändå så hittar de på ursäkter.
Jag är 17 år gammal och använder kameran i mitt skolarbete. Idag den 07/10/2005 säger de samma sak.
Grejen är att jag har en deadline på torsdag då ett fotoprojekt ska vara klart. Och varken hollyfoto eller Canon vill låna ut en kamera åt mig.
Hur ska jag göra?
/calle larsson