Annons

Det nya forumupplägget

Produkter
(logga in för att koppla)

Makten

Aktiv medlem
Det ser bra ut! Mer lättöverskådligt och så. Men jag skulle vilja föreslå att ni slår ihop de TRE forumen för "Kringutrustning & Tillbehör" till ett enda;-) Analogt behöver ju inte vara separat eftersom det är så lite trafik där ändå, och vad det är för skillnad på "Kringutrustning & Tillbehör" och "Kringutrustning & Tillbehör (Digitalt)" kan man fråga sig.

elmfeldt skrev:
Vi snackade också om man skulle slå ihop tex Canon kamera och Canon objektiv. Vad tros?
Ja, med tanke på att det är väldigt många som bara verkar slumpa var de lägger sina trådar så är det väl lika bra att bara ha ett stort Canon- respektive Nikon-forum.

Tillägg: Och samma sak för Sony då antar jag.

Aton_ skrev:
Ju fler sammanslagningar desto bättre. Upplägget är väldigt svåröverskådligt som det är nu.
Ja, och det är nog bland annat därför det finns så förbaskat mycket trådar om precis samma sak. Man letar i fel forum, hittar inget och skapar en ny tråd, fortfarande i fel forum.
Risken är väl att det blir onödigt mycket trafik, men om man kollar hur det ser ut nu så tror jag inte det. Det är inte mer än ett tjugotal nya trådar i veckan som max i de största forumen. Objektivforumen verkar också generellt mindre använda än kameraforumen.

När ni ändå är igång: Vg. fixa CSS-mallen så att det går att förstora texten två steg utan att hälften av texten försvinner under den högra kolumnen.

(Dvs. läget CTRL 0, CTRL +, CTRL +)

Tack på förhand.

Senast ändrad:
Skulle inte objektiv-forumen kunna vara under-forum till respektive kamera-forum?
"Objektiv för Sony/Minolta", här vill man ju också kunna ställa frågor om sigma/tamron för sony/minolta.

Frågor om film ska man ställa dom i "Det analoga mörkrummet"? I så fall borde det stå i beskrivningen.

Utan att ha satt mig in i vad "Det nya forumupplägget" innebär (Finns det presenterat nånstans?) så minns jag en diskussion för nu rätt länge sedan: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&postid=1084883#post1084883.

Under rubriken ... hjälp oss utveckla fotosidan ... kom jag med några synpunkter om form och typografi, som antagligen inte var av något värde. Ett första inlägg fick jag påminna om för att få någon respons. Diskussionen stannade sedan av efter mitt sista inlägg.

Trist.

Birger Olsson skrev:
När ni ändå är igång: Vg. fixa CSS-mallen så att det går att förstora texten två steg utan att hälften av texten försvinner under den högra kolumnen.

(Dvs. läget CTRL 0, CTRL +, CTRL +)

Tack på förhand.

Det är inte riktigt CSS vi är igång med nu. Nu är det mer informationsstrukturen. Vi känner till det där dilemmat, men har inget datum när vi kan fixa det.

HåGe skrev:
Utan att ha satt mig in i vad "Det nya forumupplägget" innebär (Finns det presenterat nånstans?) så minns jag en diskussion för nu rätt länge sedan: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&postid=1084883#post1084883.

Under rubriken ... hjälp oss utveckla fotosidan ... kom jag med några synpunkter om form och typografi, som antagligen inte var av något värde. Ett första inlägg fick jag påminna om för att få någon respons. Diskussionen stannade sedan av efter mitt sista inlägg.

Trist.

Denna tråden handlar om informationsstruktur i forumet. Dina tips om typografi tog vi tacksamt emot, men det innebär inte att vi genast åtgärdar enligt förslagen. Form och typografi är ju dessutom en mer mjuk diskussion där alla kan ha olika åsikter och där tryck och webb har olika skolor.

Forumlistan i menyn här ovan skulle också behöva uppdateras. Några exempel:
*"Fotosidan.se"-kategorin saknas
*"Handla" länkar direkt in i Köpråd istället för kategorin "Handla"
*"Utrustning/teknik" leder ingenstans

Annars håller jag med övriga talare om att det är bra att ni jobbar igenom informationsmodellen och minskar antalet forumdelar!

elmfeldt skrev:
Vi snackade också om man skulle slå ihop tex Canon kamera och Canon objektiv. Vad tros?

För mig som är ganska ny här på forumet så tycker jag att det är enklare som det är nu, alltså kameror för sig och objektiv för sig.

Mch.C

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar