Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Den nya generationens digital SLR

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo..gamla nyheter..

Canons Nya digitala proffskamera kommer att ha namnet EOS 1Ds och EOS 300V är INTE en digitalkamera som några siter trott.

Lite oseriöst av cyberphoto att lägga upp en kamera till försäljning som inte ens finns på marknaden och saknar data och pris. Dessutom till fel namn (EOS D120).

Jag personligen gissade för 2v sedan att Canon skulle lansera en D90 med 9MP så jag var väl inte helt ute och seglade. Det blev 11.1 MP istället. Dock kommer vi nog att se en prislapp på runt 70.000:- för huset.

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=4349&highlight=photokina

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=4946&highlight=photokina
 
Joo (på finska..)

Men jag har redan jobbat in halva kameran, så så illa är det inte.
Det kommer säkert en D2 snart, som jag vill ha. Just nu passar D100 mig ganska bra, så jag klara mig säkert ett tag.
 
Jeppe skrev:
Lite oseriöst av cyberphoto att lägga upp en kamera till försäljning som inte ens finns på marknaden och saknar data och pris. Dessutom till fel namn (EOS D120).
Efter att en viss person (läs jag) mailade cyberphoto och klagade så är i alla fall namnet ändrat :)

Deras svar blev:
"Vi ser det som vår uppgift att ge dig som kund all tillgänglig information om tidigare, aktuella och även framtida kameror. Att det är viss osäkerhet i uppgifterna är vi naturligtvis fullt medvetna om. Detta åtgärdas så snart fullständig information inkommer."

/Malm
 
Malm skrev:
Efter att en viss person (läs jag) mailade cyberphoto och klagade så är i alla fall namnet ändrat :)

Deras svar blev:
"Vi ser det som vår uppgift att ge dig som kund all tillgänglig information om tidigare, aktuella och även framtida kameror. Att det är viss osäkerhet i uppgifterna är vi naturligtvis fullt medvetna om. Detta åtgärdas så snart fullständig information inkommer."
Herregud vilket trams! Tänk om en Volvohandlare skrev i en annons:

Nyhet! Volvo V790. Åtta hjul och 4800 hästkrafter. Och den kan flyga. Tror vi. Kanske.
 
Cyberphotos uppgifter bygger trots allt på en läcka från Canon. Tycker inte att det är fel att informera för kameran kommer ju snart att visas upp på Photokina.
 
Ja..och kommer på marknade om tidigast ett 3-4 månader. Canon har ju redan nu svårt att tillgodose folks behov av D60. Ska de nu helt plötsligt göra dubbelt så många CMOS'ar...ojojoj...
 
Kan inte alla lugna sig nu lite....

Mr.X.. den recensionen är på den befintliga EOS 1D som lanserades 2001...................

Så här är det... Det finns inga recensioner, det finns ingen ordentlig data, det finns inget pris, det finns inget releasedatum.

Photokina väntar runt hörnet, det blir säkert bra...
 
Jeppe skrev:
Kan inte alla lugna sig nu lite....

Mr.X.. den recensionen är på den befintliga EOS 1D som lanserades 2001...................

Så här är det... Det finns inga recensioner, det finns ingen ordentlig data, det finns inget pris, det finns inget releasedatum.

Photokina väntar runt hörnet, det blir säkert bra...

Hehe, var lite för snabb där :D Trött som ett ägg så här en fredag :/
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.