Annons

Den legendariska 31:an åter testad

Produkter
(logga in för att koppla)
[Nonetheless it is refreshing to see that Pentax focuses on quality rather than costs - there're enough plastic lenses out there after all.

Man kan ju bara hoppas fler upptäcker hur mycket känslan i en kvalitetsglugg betyder för inspirationen. För att inte tala om att FA 31 faktiskt är snyggast.
 
Haha, årets scamförsök! Men vad riskerar man inte för den läckra 31:an?

- Eller hur. Vad är det värsta som kan hända? Förresten: om du känner dig osäker på att du kan lita på mig har jag en kompis som kan hjälpa dig i stället. Han är i Nigeria just nu, men jag ber honom maila dig :)
 
31mm är en intressant brännvid för mig att lära mig då jag är alldeles för fokuserad på tele. Fasen, jag tycker redan 40mm jag nyligen skaffade känns vidvinklig.
- Eller hur. Vad är det värsta som kan hända? Förresten: om du känner dig osäker på att du kan lita på mig har jag en kompis som kan hjälpa dig i stället. Han är i Nigeria just nu, men jag ber honom maila dig :)
Du, han är väl en doktor? Han har redan kontaktat mig ett flertal gånger.
 
Ja jösses vad den gluggen lockar. Än har jag på ngt sätt lyckats stå emot, men kommer nog så småningom slå till på en kostnaden till trots. Extra kul vore det om man kunde hänga den på ett FF-hus...
 
Ja jösses vad den gluggen lockar. Än har jag på ngt sätt lyckats stå emot, men kommer nog så småningom slå till på en kostnaden till trots. Extra kul vore det om man kunde hänga den på ett FF-hus...

Hittade en begagnad FA31 i silver idag för 8000 (SEK), men köpte en ny (svart) för 8400 (SEK).
(WuKeSong Camera Market i Peking.)
 
Hittade en begagnad FA31 i silver idag för 8000 (SEK), men köpte en ny (svart) för 8400 (SEK).
(WuKeSong Camera Market i Peking.)

Grattis och välkommen till klubben. Det är ändå prisvärt. Jag hade nog inte köpt den för 13.000 kr som den står i i Sverige. Då hade jag köpt en flygresa t&r till New York och köpt den där.
 
Grattis och välkommen till klubben. Det är ändå prisvärt. Jag hade nog inte köpt den för 13.000 kr som den står i i Sverige. Då hade jag köpt en flygresa t&r till New York och köpt den där.

Det är nog rätt taktik, varför är dom så dyra i Sverige...? Momsen är ju "bara" 20% av totalen...
Jag kollade i Shanghai också, där är dom några hundra billigare.
 
Går att hitta för runt 9' i Europa, men frågan är om jag inte avvaktar ett släpp av en ev FF först.
 
Puh, tänker tillbaka på den gamla goda tiden, då man kunde få hem en 31:a till dörren från Prodigital för 6000:-
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.