Annons

Den Andra Bilden. Oktober 2008.

Produkter
(logga in för att koppla)

AnWi

Aktiv medlem
Denna tråd är öppen för alla som vill vara med. Reglerna är enkla och man anmäler sig bara för en omgång i taget. Inga andra förpliktelser alltså än att analysera en bild och att skapa en bild med utgångspunkt från någon annans text.
Läs här för vidare information.

Anmälan gör du här:

I denna tråd skall enbart deltagare i Den Andra Bilden posta sina obligatoriska inlägg.
Alla andra inlägg kommer vi att be forumvärden att ta bort!

Välkomna!

Lagindelning

Par 1: Torun Bring - Fredrik Hansson
Par 2: Christina Fryle - Anders Wikström
Par 3: Jens Stålberg - Eric Bengtsson
Par 4: Peter Olesen - Leif Fryle

Lycka till allesammans

DAB-värden
Anders

Min analys till Christina

Tydliga tecken på ålderdom präglar huvudmotivet i denna bild.
Färgerna är höstligt vackra och inte en tillstymmelse till liv.

Lycka till!
Anders

Min analys till Leif

Den här bilden har tydliga höst-vibbar i rött och grönt.
Men det mest framträdande är de geometriska former som är resultatet av människans påverkan av kulturlandskapet.
Det suger in betraktaren i bilden mot horisonten.
/Peter

Min analys till Torun

En bild i två färger och med två distinkta ytor som på ett effektivt sätt ramar in huvudmotivet. Bilden avslöjar bara tillräckligt mycket av huvudmotivet för att jag med skräckblandad förtjusning vill ta reda på vad som händer. Det pirrar lite i kroppen.

Min analys till Anders

Nära, nära - men diagonalt separerade i sitt rätta element. Lugn förtrolighet i ett ögonblick som säkert inte varar länge. Reflektionerna är många.

Min analys till Fredrik

Inte en levande själ syns till. Ändå finns där två
individer, intensivt fokuserade på varandra. Det är
avskalat och vackert.

Min analys till Peter

Det är öde och livlöst, vi ser en avstannad aktivitet men anar att utanför bilden sker det något.

Min analys till Eric

Stort skärpedjup och klara färger ger renhet. En diagonal bidrar till helhetsintrycket. Vad som är upp och ner, fram och bak eller hit och dit är däremot mer svårbedömt.

Min analys till Jens

En bild som fokuserar på en person som är mitt inne i någonting annat. Kanske har han sett dig, kanske inte?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar