Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Den Andra Bilden. Maj 2007

Produkter
(logga in för att koppla)

AnWi

Aktiv medlem
Denna tråd är öppen för alla som vill vara med. Reglerna är enkla och man anmäler sig bara för en omgång i taget. Inga andra förpliktelser alltså än att analysera en bild och att skapa en bild med utgångspunkt från någon annans text.
Läs här för vidare information.

Anmälan gör du här:

I denna tråd skall enbart deltagare i Den Andra Bilden posta sina obligatoriska inlägg.
Alla andra inlägg kommer vi att be formvärden att ta bort!

Välkomna!
 
Då är lagen klara

Par 1: Anders Wikström - Peter Olesen
Par 2: Oscar Mannbro - Ove Lundqvist
Par 3: Cecilia Bergman - Fredrik Hansson
Par 4: Annelie Worgard - Lars Hägglund - Tomas Engström
 
Oscars analys till Ove

Vacker och förförisk står hon,
nyduschad och fräsch.

Förförisk.

Med en gudinnas makt över liv,
hon kan både ta och ge.

MVH

Oscar

OBS. Oscar är borta ett par dagar och bad mig lägga in hans analys.
/Anders
 
Anders analys till Peter

Din litenhet i förhållande till naturens storhet är inte skrämmande, snarare överväldigande.
Trots att du står i en avgrund, kan du med lyftad blick åtnjuta skapelsens skönhet.

mvh
Anders
 
Lars analys till Tomas

En idyll från en annan tid. Och ändå är det inte så länge sedan (allting är relativt). Sommar, landsbygd, livsglädje och rörelse stoppad i det avgörande ögonblicket.
 
Annelies analys till Lars

När jag ser den här bilden är känslan av frihet det första jag tänker på.
Vår och grönska är det andra.
Att njuta av sin kropp är ett tredje.
 
Min analys till Fredrik

En bild med vacker, rofylld kvällsstämning med vackert ljus och ett behagligt lugn. Men något rör sig i bilden, något som inte direkt stör den lugna stämningen utan mer som ett tecken på den sista rörelsen innan det blir alldeles stilla.

Lycka till!
 
Min analys till Cecilia

En mycket mörk och stilla bild som på inget sätt är dyster och tråkig utan istället förmedlar skönhet och anspänning, en kraft som vill explodera och bryta stillheten.
En vacker bild med mjuka konturer och rena linjer.

Lycka till!
 
Min analys till Oscar

Det känns som man hamnat i Nazgûl land, (ringvålnader), men ändå inte.
Ondska, spänning och hopp finns i samma bild. Man väntar bara på att Hans och Greta eller någon annan litterär figur ska dyka upp när allt är över och onsdskan har skingrats sig.

Lycka till nu Oscar.

mvh/Ove
 
Tomas Analys till Annelie

En enkel bild som ger en tydlig vink om vad som har skett.
Med lite spännande musik kan den här bilden ingå i en riktig thriller, men den kan också betraktas som en sorts stilleben eftersom den i sig själv inte är speciellt dramatisk.
Det är bildens förmåga att få igång fantasin som gör att jag gillar den så mycket.

Kör hårt! /Tomas
 
Min analys till Anders Wikström

Första intrycket är "Vad har hänt?" och sedan "Va' mycke' vatten"
Fors, men samtidigt är det stad, i en överraskande kombination.
Annars är det färgerna som står ut i denna bild, framför allt rött och gult.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.