Annons

Den Andra Bilden, Februari 2008.

Produkter
(logga in för att koppla)

AnWi

Aktiv medlem
Denna tråd är öppen för alla som vill vara med. Reglerna är enkla och man anmäler sig bara för en omgång i taget. Inga andra förpliktelser alltså än att analysera en bild och att skapa en bild med utgångspunkt från någon annans text.
Läs här för vidare information.

Anmälan gör du här:

I denna tråd skall enbart deltagare i Den Andra Bilden posta sina obligatoriska inlägg.
Alla andra inlägg kommer vi att be forumvärden att ta bort!

Välkomna!

DAB-värden
Anders

Laguppställning

Lag 1: Eric Bengtsson - Torun Bring
Lag 2: Mattias Henriksson - Fredrik Hansson
Lag 3: Anders Wikström - Daniel Skevarp
Lag 4: Lennie Wennerlund - Peter Olesen
Lag 5: Emil Pålsson - Ove Lundqvist

Min analys till Daniel

Blott blått med vertkala linjer i kontrast.
Milda toner och vacker kyla.
Inte vatten, inte is, inte en själ...
Men det är vackert.

Lycka till.
Anders

Min analys till Eric

Huvudmotivet är ett föremål tillverkat av människan.
Det används av människor och visas här i sin rätta miljö.Just det här exemplaret saknar dock en detalj som gör det fullständigt oanvändbart till det som det är avsett för! Det är det som så att säga är hela poängen med bilden.

Min analys till Torun

Ett ickekompakt mörker försöker obönhörligen tränga sig på men jagas bort med glädje och värme mitt i tomheten. Det är en hård och kall värld, men huvudmotivet mjukar upp.

Min analys till Fredrik

Vid första åsyn dras all fokus till en tydligt markerad individ, som försöker sig på det omöjliga. Bilden framhäver natures krafter i en delvis gråskalig bild, från ovanperspektiv.

Lycka till!

Min analys till Mattias

Gammalt slitet naturligt material får ge stöd åt nytt trasigt och man kan bara le åt hur humoristisk människans uppfinningsrikedom kan vara.
Bilden innehåller härligt naturliga färger med en övervikt av rött och huvudkomponenterna i bilden utgörs av ett möblemang som för tankarna till varmare tider.

Lycka till!

Min analys till Anders

De är en vacker vy.
Särskilt en tidig morgon eller en sen eftermiddag nu på vårkanten.
Man kan se spår av minnen som nu kommer tillbaka till vardagen eller någon som flyr vardagen för att skapa minnen.
Allt är stilla men rör sig ändå i en hög hastighet.

Min analys till Lennie

Denna bilden är tagen inomhus och hela färgskalan ger ett intryck av 70-tal.
Bilden ger också en stark känsla av en önskan att resa till varmare länder.
Det som tilltalade mig var att bildtiteln ger indikationer om att resenären är helt fel ute.

Lycka till!

Min analys till Emil

En ny gryning där ljuset och spelar en viss roll, både symboliskt och upplevelsemässigt. Den årliga cykeln börjar och allt som sovit vaknar till liv. Motivets huvudperson är någon vi alla ska vara tacksamma för att de fortsätter sitt strävsamma liv för att ge oss det vi måste ha för att leva. Hans intåg och insats i det förberedande stadiet gläder många bevingade vänner.

Min analys till Peter

En vandring i naturen längst ett småländskt landskap, en skogskant inom synhåll. Våren är här. Skymningen närmar sig, men värmen finns kvar.

Min analys till Ove

Kala träd i ett asymmetriskt landskap med sluttning åt vänster. En distinkt kontrast mellan det varma soljuset på marken och himlens kalla färger får mig att längta. En spänningsfylld eftermiddag! Den fartfyllda lilablå himmeln och den lilla grusvägen drar mig med in i bilden.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar