Annons

Den Andra Bilden. Augusti 2007

Produkter
(logga in för att koppla)

AnWi

Aktiv medlem
Denna tråd är öppen för alla som vill vara med. Reglerna är enkla och man anmäler sig bara för en omgång i taget. Inga andra förpliktelser alltså än att analysera en bild och att skapa en bild med utgångspunkt från någon annans text.
Läs här för vidare information.

Anmälan gör du här:

I denna tråd skall enbart deltagare i Den Andra Bilden posta sina obligatoriska inlägg.
Alla andra inlägg kommer vi att be forumvärden att ta bort!

Välkomna!

Parslumpningen klar

Par 1: Olof Nilsson - Cecilia Bergman
Par 2: Jan-Olof Åkerlund - Fredrik Hansson
Par 3: Annelie Worgard - Oscar Mannbro
Par 4: Anders Wikström - Peter Olesen

Here we go...

DAB-värden
Anders

Senast ändrad:
Min analys till Peter

Det här är storslaget, enkelt och vackert.
Färgerna är kraftiga men fåtaliga.
Ljuset spelar, som alltid, en stor roll.
En bild man gärna drunknar i.

Kör hårt!
/Anders

Min analys till Fredrik

Ensam och allena,
som en pjäs i sin ruta.
Det upprepade möstret ger
bilden dess karaktär.
Jag undrar, var och varför hamnade han där.

Mitt första försök att göra något sådant här. Spännande. Hoppas det inte blev för svårt.

Min analys till Annelie

Den långsamma och dess spegling, deras grafiska former och vackra gråskalor omgärdas i denna bilden helt i vitt i en enkel och luftig komposition.

Lycka till!

Min analys till Jan-Olof

Bilden innehåller en hel del reflexer och det gör mycket för slutresultatet.
Hela bilden går i rödbrungult och motivet är egentligen inget speciellt, men det som gör att man fastnar för bilden är valet av perspektiv och vinkel.

Lycka till!
/fredrik

Min analys till Oskar

En tydlig riktning framåt och mot horisonten.
Som ett utropstecken börjar bilden, man är mitt i och ser rakt fram.
Tvingad av omgivningen finns endast en väg framåt.
Det är inte ljuset i tunneln man ser vid horisonten snarare dramatik
och sämre tider verkar vänta därborta.

Min analys till Cecilia

Jag ser ett ljus i mörkret. En längtan och strävan att få komma upp, att synas och att överglänsa alla andra.
Det är det enda som är viktigt, att inte ge upp även om oddsen ibland kan vara dåliga redan från början.

Min analys till Anders

Detta är en väldigt dramatisk bild, framför allt beroende på molnen och hur de har hanterats i efterbehandlingen.
Men den ger också en känsla av ensamhet, det är ödsligt och bilden befolkas i princip bara av ett träd och en kvinna.

Min analys till Olof

Denna bild innehåller en diagonal som kommer ovanifrån och känns lite hotfull. Bilden innehåller också mycket ljud, larm och tjut av mycket liv och rörelse.

Lycka till!

Re: Re: Bilden jag analyserade åt Jan-Olof

janolof skrev:
Ja den ser mer ut som något jag hade tänkt mig från början...
Det är kul att följa sina tankegångar bakåt när man ser orginalbilden. Någonstans mitt i uppgiften funderade jag på att ta en bild snett ovanifrån av en ensam man på en fotbollsplan, ganska lik din orginalbild, men av olika anledningar så blev det inte så.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar