Annons

Delux slide duplicator NVC-300 MONAMI

Produkter
(logga in för att koppla)

niklassthlm

Aktiv medlem
Tjena !
Vad är detta som jag hittat i farfars gamla gömmor ngn som har erfarenhet av ngt liknande? ( Att den är tillför att kopiera Dia bilder har jag förstått men hur?????, Kvalite??? Osv )
Det är ngn form av knasig gänga, vad passar den till ??

Niklas

Har den optik? I så fall kan du skruva den direkt på kameran och fotografera av dior. Med en adapter för skruvgänga då förstås.

Har den ingen optik måste du ha ett makroobjektiv mellan.

Den där sista delen av beteckningen indikerar att du kan fotografera små apdockor av åttiotalssnitt med dem om du inte har några dior.

Jim, modellen för apdockefoto hette Monchichi

Denna duger bara till avfotografering av en god vän.

Antagligen är gängan en standard Pentaxgänga och kan konverteras till det flesta bajonetter, men hus som kräver elektrisk koppling kommer nog att vägra.

gundj skrev:
Jim, modellen för apdockefoto hette Monchichi
Närå, jag har örnkoll på marknaden tror jag. Precis som märkesdockan Barbie fick en efterföljare i Sindy följde Monami på Monchichi. Eller minns jag fel? :D

Icke att förglömma Action Man som bara är en blek kopia av Big Jim :)

Ok!
Tack för det. Optik finns. Så det är väll bara att prova. Har ngn ngn hum om lämplig ljuskälla att använda?
Niklas

Har du en TTL-blixt med kabel? Slå den genom en bit opalplexi eller opalglas eller en skärbräda så blir det nog bra. Annars kan ett färgkorrigerat ljusbord vara något.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar