Graal
Avslutat medlemskap
Fick en idé när jag läste i forumet om tips på fototävlingar: Som varm anhängare av svartvitt i traditionell teknik vill jag föreslå alla som har möjlighet att delta i tidningen Fotos MÄSTARTÄVLAN. Tävlingen arrangeras varje år, sedan slutet av 40-talet tror jag. Har du slutat med analogt men ändå har kvar möjligheten att göra bilder i mörkrum, varför inte återuppliva den gamla fina tekniken igen och delta med några bilder? Och du som fortfarande håller på med analogt svartvitt och fascineras av mörkrumsarbetet, varför inte skicka in några av dina bästa bilder eller göra några nya?
Temat är fritt och det ska vara tre bilder, antingen som kollektion eller fristående från varandra. Har själv deltagit ett par gånger men det är några år sedan nu. I år har jag dock betämt mig för att lämna in tre bidrag. Vi har god tid på oss tror jag. Det brukar vara inlämning till hösten och själv har jag några bildidéer jag ska prova med framöver. Kanske har du också några? Jag gör en lista där vi som bestämt oss för att delta skriver upp oss. Fyll på den genom att kopiera den och lägga till ditt eget namn! Kanske kan vi bli några stycken? I början på 2005, när tävlingen är avgjord, kanske vi kunde publicera våra bidrag här på fotosidan? Skulle vara kul och väldigt givande, tror jag!
Här kommer listan. Kopiera den och lägg till ditt namn!
Jag tänker delta i årets MÄSTARTÄVLAN i svartvitt:
Nils Bergqvist.
Temat är fritt och det ska vara tre bilder, antingen som kollektion eller fristående från varandra. Har själv deltagit ett par gånger men det är några år sedan nu. I år har jag dock betämt mig för att lämna in tre bidrag. Vi har god tid på oss tror jag. Det brukar vara inlämning till hösten och själv har jag några bildidéer jag ska prova med framöver. Kanske har du också några? Jag gör en lista där vi som bestämt oss för att delta skriver upp oss. Fyll på den genom att kopiera den och lägga till ditt eget namn! Kanske kan vi bli några stycken? I början på 2005, när tävlingen är avgjord, kanske vi kunde publicera våra bidrag här på fotosidan? Skulle vara kul och väldigt givande, tror jag!
Här kommer listan. Kopiera den och lägg till ditt namn!
Jag tänker delta i årets MÄSTARTÄVLAN i svartvitt:
Nils Bergqvist.