Annons

Dell U2413 och MacBook Pro

Produkter
(logga in för att koppla)

jjf

Aktiv medlem
Är på gång att köpa en ny skärm för enklare fotobehandling.

Funkar Dell U2413 bra ihop med Macbook Pro med thunderboltutgång(minidisplay)

Har någon erfarenhet av denna kombo?

Kör ubuntu med den skärmen. För att kalibrera den måste jag köra via en hårddisk med Windows på ^^

Är på gång att köpa en ny skärm för enklare fotobehandling.

Funkar Dell U2413 bra ihop med Macbook Pro med thunderboltutgång(minidisplay)

Har någon erfarenhet av denna kombo?

Testa om du har möjlighet. För mig fick jag inte till upplösningen riktigt... Blev lite kornigt på Macbook Pro, medans det blev sjukt bra på en Windowskärra. Kan vara så att det går att ladda någon drivrutin etc. Men jag har inte skärmen kvar så det kvittar nu ;)

Jag har den kombon. Fungerar alldeles utmärkt. Har kalibrerat med x-rite. Nu är det iofs ett tag sedan jag använd den. Kommer ihåg att det var viktigt kontakt man använde.

Det finns tydligen en nackdel har jag precis lärt mig. Du kan inte hårdvarukalibrera skärmen med Mac du behöver en Windows dator eller att du kör windows på masen det funkar ju också. Hursomhelst har jag alltid varit nöjd och de som har tittat på min skärm, sida vid sida med dyrare exemplar tyckte att den visserligen inte var lika bra men bra nog för det mesta. Mitt exemplar är tex lite ojämnt i ljusstyrka samt är det svårt att få ner ljusstyrkan tillräckligt mycket.

Det finns tydligen en nackdel har jag precis lärt mig. Du kan inte hårdvarukalibrera skärmen med Mac du behöver en Windows dator eller att du kör windows på masen det funkar ju också. Hursomhelst har jag alltid varit nöjd och de som har tittat på min skärm, sida vid sida med dyrare exemplar tyckte att den visserligen inte var lika bra men bra nog för det mesta. Mitt exemplar är tex lite ojämnt i ljusstyrka samt är det svårt att få ner ljusstyrkan tillräckligt mycket.

Jag har två U2713H, märk väl att du ska köpa H om du vill ha aRGB-färgrymden och inte HM då den inte har det utökade omfånget. Vet inte om det är samma förvirring på 24"-varianterna. Jag är sjukt nöjd. Men som med alla Dell-skärmar är det viktigt att kvalitétskontrollera sitt exemplar då de verkar vara lite si och så med det på fabriken. Inte helt perfekta exemplar är inte ovanliga. Det som väger upp är Dells fantastiska utbytesservice. Ett samtal till supporten och du har ett bud utanför dörren nästkommande vardag med en ny skärm.

Verkar som att det kommit stöd för OS X i hårdvarukalibreringen i början av det här året, dock vet jag inte om det gäller U2713 och U2413. Det sjuka är att senaste versionen för u2713 inte dyker upp på dells oficiella supportsida utan länkas enbart från den här forumtråden:
http://en.community.dell.com/suppor...-ultrasharp-color-calibration-solution-x-rite

För att förvirra det ytterligare med namngivningen är U2413 bättre än U2413H medans för 27-tummarna är det som sagt den med H man vill ha :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar